Sběr záměrů je podobný systém, který jsme programovali pro Západočeskou univerzitu v Plzni, a organizaci pomáhá naplňovat literu zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek. Také je to webová aplikace s velkým počtem uživatelů s různými právy a přístupy k datům o potřebném nákupu pro různá oddělení, specializovaná pracoviště, výzkum apod. (v našich referencích zde).
Systémy je možné nasadit i v jiných institucích a po úvodních konzultacích a analýze specifických potřeb i doprogramovat či upravit
Využitím těchto plně elektronických online systémů mohou větší i střední instituce a společnosti/firmy řešit koncentraci požadavků na nákup a následně zadávat veřejné zakázky v případě pravidelných nebo opakovaných objednávek. Dynamický nákupní systém zjednodušuje proces při zpřístupnění veřejných zakázek také malým a středním podnikům. DNS je možné naprogramovat individuálně dle konkrétních požadavků zadavatele a umožnit tak bezproblémovou funkčnost a propojení celého systému nebo obecně navržený systém nastavit, aby vyhovoval potřebám klienta-provozovatele.
DNS pomůže vyřešit zadávání veřejných zakázek, protože obsahuje
- interní e-shop
- pravidelné objednávání
- velké objemy objednávek
- propojení mnoha oddělení
- hromadné objednávky
- správa dodavatelů
Zákon č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek
Instituce se musí při uzavírání smluv s dodavateli poskytujících dodávky, služby nebo stavební práce řídit zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (ZZVZ), ve znění pozdějších předpisů. Z tohoto zákona vyplývá, že zadavatel má povinnost zadat veřejnou zakázku v zadávacím řízení, není-li dále stanoveno jinak. Tato povinnost se považuje za splněnou, pokud je veřejná zakázka zadána na základě rámcové dohody postupem podle části šesté hlavy II, v dynamickém nákupním systému podle části šesté hlavy III, nebo pořizována od centrálního zadavatele nebo jeho prostřednictvím podle § 9. V § 139 odst. 7 ZZVZ je jasně vymezen okamžik zavedení DNS.
Výhody dynamického nákupního systému
Využívání DNS není jen povinností, ale pro většinu institucí je jeho používání v praxi také výhodné a pohodlné. Umožňuje hromadně a opakovaně objednávat materiál a další potřebné vybavení či služby. Všechny objednávky jsou přehledně roztříděny na jednotlivé typy a také seřazeny podle různých oddělení. Objednávky je možné snadno opakovat a editovat. Vyhodnocování výběru dodavatele je též zjednodušeno. Největším přínosem je soustředění všeho do jednoho systému a následný přehled, pořádek a snadná přístupnost.
Jak probíhá v praxi vývoj a spuštění DNS
- programování aplikace – rozsah závisí na individuálních potřebách
- nastavení a propojení celého systému
- testování, spuštění a zprovoznění
Nižší cena při využití naprogramovaného základu DNS
Dynamický nákupní systém jsme už programovali dříve pro jiné instituce. Můžete využít již naprogramovaný korpus aplikace DNS, který dále upravíme podle individuálních potřeb. Díky tomu můžete ušetřit náklady na pořízení.
Programování dynamického nákupního systému vyžaduje propojení interního e-shopu s objednávkovým systémem pro zadávání veřejných zakázek u dodavatelů. Nejedná se o jednoduchou záležitost, protože každá společnost má jiné specifické požadavky. Aplikace se tedy programuje dle individuálního zadání a potřeb konkrétní instituce přímo na míru.
S programováním aplikací na míru máme bohaté zkušenosti
Reference – dynamický nákupní systém a sběr záměrů
- Dynamický nákupní systém – DNS pro LF UK v Plzni
- Sběr záměrů – webaplikace
- další reference z oblasti programování, vývoje aplikací
- další reference z oblasti tvorby webových stránek
Komponenta DNS pro Joomla! má tyto funkce
- individuální nastavení uživatelských účtů a práv jednotlivých uživatelů
- vkládání produktů včetně názvu a popisu
- přehledné vyhledávání produktů, košíků, objednávek
- rozdělení dle různých typů DNS a kategorií dle potřeb
- kola DNS – nastavení a správa jednotlivých kol
- přehledné třídění objednávek dle oddělení
- košík má funkce jako v klasickém e-shopu
Školení námi vytvořené aplikace DNS pro veřejné zakázky
Poté, co naprogramujeme, nastavíme a zprovozníme DNS, můžeme také zaškolit uživatele. Podrobně budoucím uživatelům vysvětlíme, kde se co nastavuje, jak se objednává a jaké funkce mají různé role uživatelů.
Pojďme se ještě podívat na hlavní vlastnosti druhého systému = sběr záměrů…
Sběr záměrů – websystém
Základní funkce systému sběr záměrů
- vkládání a editace záměrů
- editace nebo jen prohlížení záměrů
- vyhledávání záměrů
- prohlížení komodit
- vkládání a editace komodit
- změna zadavatele záměrů
- editace čerpání financí
- zaslání e-mailu s poznámkou a nastaveným režimem
- zrušení požadavku
- export a import XLS s požadavky
Prioritní požadavky na nové funkce
- doplnění nového uživatelského rozhraní pro správu rolí
- veškeré aktivity uživatelů by měly být logovány
- vyřešit vnitřní komunikaci/notifikaci aplikace
- řazení výsledků vyhledávání podle vybraných sloupců
- nový sloupec – výše čerpané částky
- editace období sběru záměrů s časovým omezením
- zachovat data z původní aplikace
- držet se corporate designu
Více v referencích zde nebo na prezentačním webu: www.nakupni.eu