Tvorba eshopu
(internetový obchod na míru)
„Necháme si vytvořit internetový obchod a začneme jeho prostřednictvím vydělávat peníze.“ – To je představa mnohých lidí a na počet obyvatel má Česko snad nejvíce eshopů na světě. Konkurence je tedy velká (nejen giganti jako Alza, Mall, CZC, Notino, ale mnoho menších, které mohou být vašimi konkurenty) a nestačí mít „prostě nějaký“ eshop. Nešetřete proto na počátečních nákladech za každou cenu. Tvorba eshopu začíná alespoň malou analýzou + vytvoření si přehledu o konkurenci, marketing, hledání benefitů, … Následně je třeba rozmyslet provedení eshopu i speciální funkčnosti a zodpovědět si pár otázek, které uvádíme na konci článku. Důležité je též SEO, kterému se významně věnujeme v kapitole: Online marketing, SEO.
Tvorba eshopu na míru
My vám internetový obchod nejen navrhneme graficky, nainstalujeme, nastavíme, naplníme a zprovozníme, ale zároveň vám nabídneme další služby pro zvýšení jeho funkčnosti a efektivity. Pro dobré a rychlé „rozběhnutí“ eshopu je téměř nezbytné investovat do propagace – proto nabízíme SEO služby spojené i s propagací obchodu.
Provozujte profesionální eshop a vydělávejte.
Jak založit eshop?
Založení eshopu není problematické. Myslete hlavně na to, aby byl eshop dobře provedený = profesionální eshop, který vám přinese zisky. Vytvoření eshopu je celkem snadné, ale potom musíte na svůj nový eshop přivést návštěvníky, kteří budou nakupovat, a pokud nebudete mít profesionálně provedený web s dobrým SEO, tak ho moc lidí nenajde. Prodej eshopu je možné také zařídit. Pokud hledáte eshop na prodej, máme pro vás připravenou vhodnou platformu. Kontaktujte nás.
Ukázka z realizace eshopu:
Více eshop realizací zde: #eshop nebo se podívejte i na další naše reference: webové stránky na systému Joomla.
Agionet a tvorba eshopu
(První eshop jsme realizovali přibližně v roce 2007 a od té doby je jich mnoho.)
- internetový obchod jako „dílo“ mnohých odborníků – zapojujeme do tvorby eshopu profesionály z více odvětví: projektového manažera, marketingového specialistu, SEO odborníka, grafika, kodéra a programátora; díky tomu tvoříme promyšlené a precizně zpracované internetové obchody
- tvorba eshopu na míru – vyjdeme vstříc vašim specifickým požadavkům; zřízení internetového obchodu s využitím správných komponent je pro profesionála snadné; eshop rychle nainstalujeme, nastavíme, naplníme a zprovozníme
- B2B eshop: pro firmy, které prodávají produkty dalším firmám (velkosklady apod.) – máme pro vás také řešení na míru; velké systémy, které kromě eshopu potřebují i logistiku, správu financí apod. programujeme často od nuly za použití platformy PHP a Nette
- vyhodnocování eshopu a internetový marketing – sledujeme a vyhodnocujeme návštěvnost eshopu a na základě toho ho vylepšujeme; používáme rovněž další komponenty pro SEO optimalizaci a nezapomínáme ani na internetový marketing
Jaké platformy pro tvorbu eshopů používáme?
- malé eshopy je možné realizovat i jen jako drobné rozšíření už existujících web stránek; pod CMS Joomla! existuje mnoho dalších eshopových komponent – např.: HikaShop, Eshop, K2 Store, J2 Store, Phoca Cart a další; v mnohých z nich jsme už malé eshopy realizovali; aktuálně na začátku roku 2020 jsme připravili vícenásobně použitelný eshop pro prodej dárkových poukazů/voucherů, abychom tak pomohli našim divadlům (kultuře) překonat těžkou dobu karantény
- větší eshopy: komponenta VirtueMart redakčního systému Joomla! – s tvorbou eshopu na této komponentě máme bohaté zkušenosti; VirtueMart umí administrovat zboží, dělit jej do kategorií, pracovat s klientskými skupinami, slevami atd.; obsahuje objednávkový systém, dopravu, platební metody a napojení na různé platební brány; dotváříme a programujeme i nové moduly a pluginy pro rozšiřující funkce; váš eshop rychle propojíme se systémem, ve kterém vedete sklad zboží i účetnictví (Pohoda, Money i další)
- komponenta Eshop jako rozšíření CMS Joomla! je též skvělé řešení pro středně velké weby
- PrestaShop (open sourcové řešení v PHP pro internetový obchod) – využíváme ho a realizujeme na této platformě např. Dropshippingový eshop s nabídkou produktů pro zvířecí mazlíčky
- elektronický obchod na Facebooku – mnozí prostřednictvím Facebooku svůj eshop propagují; a co takhle ho mít přímo na něm? Pro vyšší zisky využívejte plně výhod sociálního média
- další platformy pro tvorbu internetového obchodu – kromě VirtueMart a Joomly používáme pro tvorbu eshopu i Magento; hodí se pro náročné elektrické obchody se specifickými požadavky; vytvoříme rovněž eshop na zakázku od nuly s použitím jiných frameworků; to je ideální pro velice sofistikované systémy
- prodej vstupenek na festivaly a další kulturní akce realizujeme na Joomle + komponenta VIK Event
Podívejte se na naše reference webové stránky na systému Joomla nebo přímo výběr eshop.
Otázky k uvědomění si, jak eshop realizovat
Cesta zákazníka/klienta
- máte už nějakou webovou doménu a na ní webové stránky s administrací (pokud ano, jaký využíváte redakční systém)?
- používáte nějaké obvyklé grafické prvky (logo, maskoty, korporátní styl)?
- máte už připravené podklady pro naplnění eshopu v Excelu či databázovém souboru?
- budete chtít eshop na něco napojit (skladový systém, ekonomický systém, …)?
- máte rozmyšlené způsoby dopravy a platby + uvažujete o napojení na platební bránu?
- budete chtít produkty automaticky exportovat přes XML na heureka.cz a zbozi.cz?
- máte promyšlené, jak se vaši budoucí klienti/nakupující o eshopu dozvědí + případně další propagace
(ono totiž v této oblasti působí dost konkurence, která chce také prodat a rozjetí nového webu nemusí být zrovna snadné)? - dokdy byste chtěli mít eshop hotový?
- eshop bude řešen rozšiřující komponentou na Joomlu (nebude to žádný externí Shoptet či něco podobného); Joomla! má mnoho co nabídnout v této oblasti: https://extensions.joomla.org/category/e-commerce/shopping-cart/
- potřebujeme, aby byl eshop v češtině nebo i dalších jazycích?
- bude potřeba několik kategorií nebo mnoho kategorií a složitá struktura + jeden produkt do více kategorií?
- postupně budu přidávány produkty a bude jich třeba až 500 (?)
- nebudou nebo budou varianty jednoho výrobku (třeba u různě barevných triček se to vyplatí a jeden rodičovský produkt má více dceřiných a ty se definují jako varianty)?
- bude potřeba zajistit online platební kanály nebo bude stačit platba hotově či převodem na účet?
- bude potřeba faktura ze systému eshopu nebo to bude řešené jinde (v rámci účetnictví)?
- různé zasílací metody resp. kanály (pošta/PPL/…) a případně s tím nějaká automatizace?
- budou se prodávat jen „pevné“ produkty nebo i elektronické = datové soubory (PDF, DOC, …) nebo třeba i vouchery, a to pevné nebo i elektronické?
- bude potřeba nějaká předobjednávka nebo dotaz na cenu?
- bude lepší eshop postavit na fotografiích produktů nebo se často stane, že fotka nebude a je potřeba ho postavit jen na textech a foto bude jen výjimečně?
- budeme potřebovat košík, protože nakupující bude většinou nakupovat více produktů najednou, nebo bude lepší, když si vybere zboží, ho nezdržovat a rovnou ho poslat k platbě na pokladně?
- produkty jsou nabízeny všem bez omezení nebo jen nějaké registrované skupině?
- bude mít nějaká skupina levnější ceny (VIP)?
- sledování stavu skladu a upozorňování na překročení nějakého limitu (např. poslední produkt na skladu – je potřeba doobjednat zboží)?