Specialista na WEB
od 1999

Agionet – stručný přehled naší nabídky (pro odborníky)

Na různých místech našeho webu je použit obecný, laický jazyk, který nám ajťákům moc nesedí, protože bývá „ukecaný“ a „marketingový“. Takže pro budoucí partnery z oblasti IT jsme se rozhodli vše důležité o nás i technologiích, které používáme, shrnout a zkrátit v tomto článku. Možná tento obsah nebude aktuální, ale základní přehled by měl být dlouhodobě přibližně stejný. Pokud vám to nebude stačit, otevřete hamburger menu s čerstvější a rozsáhlejší nabídkou.

Naším hlavním směrem je WEBDESIGN

DESIGN – tvorba webových prezentací + PROGRAMOVÁNÍ – větších specializovaných internetových aplikací,

dále potom okrajově oblasti multimediální + video a vývoj prezentací pro dotykové obrazovky. Výraznou sekci u nás tedy tvoří designéři, kodéři a programátoři jak backendu, tak frontendu webu. Zbytek je zaměřený na SEO – internet marketing, projektové řízení a obchod.

Programátoři backendu používají: PHP/MySQL, Nette, Joomla! platform,

případně další backend frameworky a knihovny. Pro frontend kromě čistého JavaScriptu také: Vue.js, jQuery a jiné – detailněji níže. Využíváme redakční systém Joomla!, ve které nejen „sestavujeme“, ale i programujeme komponenty, moduly a pluginy. Nejsme vývojáři .NET ani Java kódu, i když si ho umíme číst a případně sehnat externistu, který nám kus kódu napíše, ale to není to, co bychom preferovali. S rozvojem mobilních telefonů i tabletů jsme též nastartovali vývoj mobilních aplikací a propojujeme je se serverovým databázovým zázemím (synchronizujeme, předáváme si nastavení, …).

Co konkrétně vyvíjíme naleznete v referencích: Programování, vývoj aplikací.

Jaké metody a technologie pro vývoj webaplikací využíváme

  • OOP (Object-oriented programming)
  • MVC (Model-view-controller)
  • DevOps, SaaS (Software as a Service), Cloud
  • serverové služby: Linux Debian, CentOS, hostingový SW
  • virtualizační prostředí: On-premise, Docker, Kubernetes
  • spolupráce s týmem nad kódem: Bitbucket, GitLab
  • bezpečnostní metody přihlášení i přenosu: Shibboleth – SSO (Single Sign-On), LDAP (Lightweight Directory Access Protocol)
    (Shibboleth nastavování jsme si vyzkoušeli a následně několikrát ověřili na serveru i webech ZČU v Plzni (intranet) a také na: www.krizik.eu atd.)
  • platební brány: PayPal, ČSOB, PayU, GoPay
  • pracovní vývojové prostředí: NetBeans, Navicat
  • spolupráce a vývojové/projektové systémy: Redmine, Atlassian Jira, Trello
  • PHP knihovny – toho je za ta léta tolik, že bychom mohli napsat, že jsme snad vyzkoušeli vše :-)
  • wireframe systémy: Flexoo, Adobe XD, …

Naše oblíbené zkratky, které často používáme (ajťák porozumí :-)

  • HTML5, CSS3, Sass, Bootstrap + vlastní knihovny
  • JavaScript: Vue.js, React, AngularJS, Angular 2, Node.js, jQuery, Lightbox a další
  • PHP: Nette, Laravel, Joomla! platform
  • DB: MS SQL, MySQL, MariaDB, PostgreSQL, SQLite 3
  • XML, JSON, CSV a jiné
  • (.NET: .NET Core, Xamarin – jen napojení externisti)
  • umíme pracovat i s dalšími technologiemi: Java, PrestaShop, …

Vlastní služby v oblasti internetu

  • webhosting, serverhosting + správa provozu serverů na WEDOS, Amazon, Master Internet a jinde
  • správa veškerých záležitostí ohledně webdomény – od registrace, vytvoření e-mailů přes zprovoznění webových stránek, bezpečnost po aktualizace
  • SEO/SEF/SEM – ale více na úrovni SEO on-page (obsahové a technické); máme zajištěný i copywriting
  • internet marketing (SEO, propagační kampaně, vyhodnocování, poradenství, správa obsahu, …) – zatím v menším rozsahu (2020)
  • sociální média – umíme, ale šéf, který toto teď doplňuje, tomu moc nefandí ;-)

Přehledně jsme naše oblasti zájmu zanesli do infografiky:

agionet infografika oblasti tvorby

 

Příklady oblastí, kterým se věnujeme dlouhodobě

  • věrnostní systémy se sběrem bodů, s možností získávat slevy, dárky; na to navazovaly projekty s centralizovaným nákupem vstupenek přes jedinou identifikační kartu nebo dárkové poukazy atd. (vyzkoušeli jsme si programování a nastavování mnoha různých variant motivačních systémů)
    • dále marketingové motivační systémy v oblasti B2B – např. pro Rodenstock
  • firemní agenda a plánování – ERP-e (podnikový IS) – řízení celé firmy, která má jako hlavní obor zapůjčování materiálu, strojů i prostředků nebo svou činnost řídí projektově; tento systém slouží od roku 2009 doteď (2022)
    • v menším jsme tvořili event rentalové management systémy – např. pro České dráhy
  • dotazníkový systém 360 feedback pro hodnocení manažerů, který jsme následně tvořili zase v několika variantách (360-degree feedback, LSA = Leadership Style Assessment, Management Navigator, MBTI = Myers-Briggs Type Indicator, …)
    • další typy dotazníků s vyplňováním na tabletu a následným přelévání dat na servery + zpracování dat vytváříme pro lékaře i vědecké pracovníky
    • nebo techniky vyjíždějící do terénu s připravenými daty pro montáže/revize v tabletu; po jejich zásahu se vše automaticky překopíruje zpět na servery pro zpracování administrativními pracovníky…
  • soutěžní hlasovací systém s možností spojení na SMS hlasování a celkovým zabezpečením proti podvodům i zkreslením hlasování
  • konfigurátory pro výběr a nastavení objednaného produktu většinou pro průmysl nebo elektro specialisty
  • document management – např. jako intranetový systém pro Tesco
  • revizeagenda servisních techniků – velké projekty pro řízení agendy servisních zásahů
  • management výrobních procesů nebo např. letní jazykové školy atd.
  • informační zpravodajské portály a intranetové interní individualizované zpravodajství pro zaměstnance
  • mnoho větších či menších rozšíření pro CMS Joomla! (komponenty, moduly, pluginy)

Samozřejmě programujeme na zakázku (na klíč) nové aplikace na přání klienta. O tomto tématu najdete více v sekci: Vývoj webových aplikací.

Vlastní projekty, které jsme vyvinuli a spravujeme

  • www.e-pf.cz – rozesílání elektronických PF přání, jež sami tvoříme
    • novější, plně automatizovaný www.wish-online.eu
  • www.dotykovy-system.cz – tvorba dotykových prezentací
  • www.erp-e.cz – firemní ekonomická a logistická agenda
  • www.facman.cz – online správa revizí a facility systém – internetový systém pro revize

Od počátku vzniku společnosti Agionet (1999) je toho mnoho, neváhejte nás tedy kontaktovat a probereme detaily.

ikona pro odborniky… také nás napadlo, že bychom vám někdy mohli ušetřit nervy a umožnit přeskočit laické „průpovídky“ kliknutím na ikonku – až ji někde uvidíte –> vyzkoušejte ji.