Pomocí webových online služeb můžete ušetřit nejen hodně peněz, ale hlavně času, starostí, kontrolování, organizace, logistiky, ale také se vyhnete ztrátám souborů, zapomenutí předání informace kolegům, zmatkům při společném plánování atp. Agionet je integrátor online služeb, které vám zjednoduší vaši práci.
Přejdete z lokálních Word a Excel softwarů na efektivní internetové řešení?
Využíváte stále ještě Excel tabulky a Word dokumenty uložené v počítači? Potřebujete i mimo kancelář občas nahlédnout do těchto souborů nebo je upravovat? Kolegové vám někdy přepisují data v počítači nebo do kalendáře nezapisují schůzky?
- Přejděte na efektivní internetové řešení
- Sdílejte soubory a kalendáře online
- Začněte využívat webové online služby
Je nejvyšší čas přejít na lepší organizační webový systém se sdílenými soubory a kalendáři. Můžete si vybrat buď nějaký sofistikovaný ERP systém (intranetový či cloud), nebo využívat propojení několika online služeb naráz. Poradíme vám, co je pro vás nejvhodnější. Tento článek se zaměřuje na vaši interní organizaci práce a služby, které je možné na internetu využít a pro vás vylepšit pomocí webových online služeb.
V článku se zaměříme na následující témata:
Co je to cloud a online služby
Jaké využívat online aplikace/služby a jak je propojovat
Přehled komunikačních služeb, které jsou k dispozici
Pokud hledáte něco jiného, zde je blok s odkazy jinam…
Hledáte řešení organizace práce a logistiky na míru?
Pokud potřebujete programování celého řešení přesně dle vašich požadavků, potom bude dobré nás oslovit přímo nebo nahlédnout do sekce vývoje webových aplikací / programování.
Chcete váš hotový projekt, web či e-shop zviditelnit na internetu?
Přejděte buď na výpis sekce: Online podnikání, nebo Internet marketing, SEO či Strategie a poradenství.
Zajímá vás oblast správy domén, webserver hostingů, nastavování DNS záznamů domény?
Dáme vám tuto oblast do pořádku. Sjednotíme přístupy, zabezpečíme hesla.
Pokud přece jen nenajdete vaše téma nebo budete chtít některou část s námi probrat detailně, můžete nás hned kontaktovat. Přečtěte si i další články v sekci: Online podnikání.
Vysvětlení základních pojmů pro ty, co se necítí v IT jako ryby ve vodě
- Cloud (cloud computing) – na internetu založený model užívání služeb či programů provozovaných na serveru cizí společnosti; uživatelé k nim mohou přistupovat vzdáleně, nejčastěji pomocí internetového/webového prohlížeče (browseru); za předpokladu, že služba je placená, uživatelé neplatí za vlastní software, ale za jeho užití (za službu, obsazený diskový prostor apod.); principem u služeb a produktů v cloud computingu je to, že uživateli propůjčují výpočetní výkon serverů
- Webová aplikace – vypadá jako běžná webová stránka, ale je naprogramovaná tak, aby měla nějakou funkčnost, řešila za vás nějakou problematiku a pomáhala vám
- ERP (Enterprise Resource Planning) – česky: plánování podnikových zdrojů, počítačový informační systém pro podniky a organizace
- CRM (Customer Relationship Management) – česky: řízení vztahů se zákazníky; zákaznicky orientovaný management, podnikatelský přístup, který se vyznačuje aktivní tvorbou a udržováním dlouhodobě prospěšných vztahů se zákazníky; velmi zjednodušeně je CRM někdy považován za databázovou technologií podporovaný proces shromažďování, zpracování a využití informací o zákaznících firmy
- Outsource (externí zajištění) online služeb – nemusíte se starat o provoz serveru, elektřinu, dokupování hardware, zabezpečení, správu systému, …; jen prostě využíváte službu, kterou máte k dispozici přes browser
Přecházíme z lokálních aplikací na webové online služby
- Uvažujete o tom, že byste mohli více využívat internet ke svému podnikání nebo k organizaci jiné činnosti?
- Chcete zlepšit komunikaci, logistiku a spolupráci mezi zaměstnanci, partnery a klienty?
- Rádi byste řídili zakázky a projekty odkudkoli přes webovou aplikaci?
- Potřebujete komunikovat online a tím ušetřit čas na cesty za partnery/klienty?
- Chcete odesílat výsledky své práce do společného úložiště či přímo k prodeji na e-shop?
- Nebo přemýšlíte, jak vydělávat přes internet?
Které služby jsou k dispozici a jak je mezi sebou propojovat
Zkusíme vás v tomto článku informovat, co je už nyní za služby k dispozici, jak některé online služby propojovat, co je na kterou činnost vhodnější. Dobré je též kromě počítače připojeného k internetu využívat i mobilní aplikace, které se většinou sami připojují na servery a data si automaticky synchronizují.
Obraťte se na nás s informací, co vás pálí, a my vám navrhneme řešení
Vycházíme z našich dlouhodobých zkušeností. Využíváme online internetové služby už řadu let nejen pro vlastní organizaci, ale i pro naše klienty. Poradíme vám, jak realizovat nejvhodnější firemní logistickou online strukturu služeb. My sami využíváme mnoho online služeb jak kancelářských (Google Workspace, Redmine, Toodledo, …), komunikačních, ale i sociální média, SEO služby, integrační (propojovací), ERP, CRM atd.
Jaké online služby jsou k dispozici
Je toho opravdu hodně. Mnoho služeb je navíc pro základní používání zdarma. Později si můžete přikoupit rozšířené funkce. Existují i celé komplexně řešené provázané kancelářské platformy jako je Google Workspace (dříve G Suite, předtím Google Apps) nebo MS Office 365. Je mnoho projektových a úkolových (To Do) webových aplikací, ekonomické, fakturační a dalších cloud služby.
Nabídka služeb společnosti Agionet, která integruje online služby do firemního prostředí:
- Dáme vaše současné internetové záležitosti do pořádku.
- Analyzujeme vaše potřeby a navrhneme pro vás nejvhodnější online služby
- Dlouhodobě vám můžeme spravovat online služby
Bezpečnost dat v prostředí cloud = vaše data na „cizích“ serverech
Možná jste se dříve báli umístit svoje data, kontakty, ekonomické údaje na internet a stále nedůvěřujete cloud službám, kde opravdu svá data přemístíte na nějaký „neznámý“ server. Ano, chápu to, musím uvést, že mi to také nějakou dobu trvalo, než jsem přistoupil na to, že moje data budou někomu k dispozici, ale doufám, že když používáme SSL zabezpečení přenosu, uložení u ověřených společností, při podepsaném GDPR, že se mé „pro svět málo zajímavé“ soubory, data, e-maily udrží v bezpečí.
Online cloudové služby tak trochu nahrazují služby intranetu, na který jste mohli být zvyklí. Intranet však ještě neztratil své pozice a my jsme ho nedávno programovali pro společnost Tesco. Ale pro střední a menší společnosti je online řešení mnohdy dostačující a hlavně levnější než intranetové řešení na míru.
Kancelářské online nástroje pro e-mailování, dokumenty a kalendář
Právě tato část článku postupně tak narostla, že bylo potřeba ji „osamostatnit“ a přenést do samostatného článku: Kancelářské online nástroje – e-mail, dokumenty, kalendář atd.
Další online služby a nástroje zatím jen stručně vypíšeme a budeme se snažit toto téma zase někdy rozpracovat v samostatných článcích…
CRM + ERP – správa kontaktů a zapisování komunikace s klienty, plánování, řízení organizace, prodeje atd.
- SugarCRM
- Dolibarr – Starter
- a mnoho dalších
To Do a kalendáře mohou být podsekcí ERP systémů nebo menší samostatné online služby
- Todoist
- Toodledo
- a mnoho dalších
Komunikační služby
- E-mail (o tom se rozepisovat nemusíme – určitě znáte sami dost platforem)
- Video/audio komunikace: Google Hangouts, Google Meet, Whereby, Skype, WhatsApp, Zoom, Unblu, …
- Chat: RocketChat, Intercom IO, Fleep, Slack, Telegram, …
- Chatboti – automatizované odpovědní systémy: Arnold, …
- Webináře – školení lidí online a nejlépe za nějaký poplatek: přednášky, kurzy atd.
Finanční služby + napojení na platební brány
- iDoklad
- PayPal
- GoPay
- PayU
- a mnoho dalších
… a ještě máme připravený článek s přehledem existujících sociálních médií.