Nejpoužívanější sociální média k propagaci v roce 2021 jsou Facebook, Firemní profil Google (dříve Google Moje firma, Google My Business) a YouTube. Profesionální marketing a propagace na sociálních médiích dokáže zviditelnit firmu, značku i konkrétní služby a produkty. Pomůžeme vám vytvořit reklamu na Facebooku i jiných sociálních médiích, postaráme se vám také o správu a aktualizace. Propojíme webové stránky se sociálními médii pomocí funkčních odkazů, díky kterým se návštěvníci sociálních médií prokliknou na web. Kontaktujte nás.
Reklama a propagace – nejpoužívanější sociální média v roce 2021
Sociální média jsou mocným nástrojem k propagaci na internetu. Sociálních médií je po světě mnoho. Nejznámější sociální média jsou Facebook, Twitter, Instagram a TikTok. Patří mezi ně ale i Firemní profil Google a YouTube. Nejrozšířenější a zároveň nejpopulárnější sociální médium na světě je jednoznačně Facebook. Nastavování a tvorba reklam na sociálních médiích je ale poměrně složitý proces. Nechte si od nás poradit, jaký způsob propagace a na kterém sociálním médiu bude pro vás ideální. Kontaktujte nás.
Propagace na sociálních médiích
Na Facebooku (FB) se vytvářejí komunity lidí s podobnými zájmy. Pohybují se tam různé věkové skupiny. Vybraným zájmovým i věkovým skupinám potom můžeme cíleně zobrazovat příspěvky zaměřené přímo pro ně (placená reklamní kampaň). Dlouhodobě zde můžete propagovat svoji značku, produkty a tvořit okolo vašeho FB účtu komunitu lidí, kterou vaše služby i produkty zajímají. Jakákoli zpráva, co napíšete a zveřejníte, se jim automaticky zobrazí u nich na hlavní stránce.
Firemní profil Google (FPG) využívá mnoho firem, přičemž na něm návštěvníkům poskytuje hlavně aktuální kontaktní údaje a informace o provozní době. Je dobré mít nastavený firemní profil i s fotografiemi, videem a referencemi. Člověk hledající firmu z vašeho oboru, většinou upřednostní firmu s úplně vyplněným profilem na Googlu, který mu poskytne všechny základní informace.
YouTube (YT) je už dlouhou dobu na vzestupu. Oblíbenost videí stále roste. Firmy využívají videa pro prezentaci svých produktů a služeb.
Jak se tvoří reklama na sociálních médiích
Facebook používá každý měsíc cca 2,5 miliardy lidí po celém světě. V Česku má Facebook téměř polovina obyvatel. Patří mezi nejpoužívanější a nejoblíbenější sociální média.
Když si firma, organizace, značka nebo veřejně známá osobnost založí profil na Facebooku, může potom snadno komunikovat se svými fanoušky prostřednictvím zveřejňovaných příspěvků, fotografií a událostí. Sděluje tím uživatelům Facebooku, co je u nich právě nového. Může například upozornit na nový produkt či službu, informovat zákazníky o upravené provozní době nebo příznivce pozvat na plánovanou akci.
Založení stránky na Facebooku
Proč si založit stránku na Facebooku – o tom jsme psali už dříve. Tentokrát vezmeme založení stránky na Facebooku jen stručně. Nejdříve si vyberte, jaký typ stránky chcete založit. Na výběr jsou nejprve dva základní typy stránek:
Firma nebo značka
Typ stránky Firma nebo značka se hodí, pokud byste rádi propagovali své produkty či služby, chtěli dostat svou značku do povědomí a oslovit nové zákazníky.
Komunita nebo veřejně známá osobnost
Jestli byste raději diskutovali o nějakém tématu, zájmu, koníčku či založili fanklub, zvolte typ stránek Komunita nebo veřejně známá osobnost.
Firemní profil na Facebooku
Chcete-li zviditelnit vaši firmu, značku či produkty a služby, je dobré vytvořit na Facebooku firemní profil. Založit tento typ stránek může pouze sám majitel firmy nebo pověřený pracovník, který k tomu dostal příslušná práva. Se založením profilu na Facebooku vám rádi pomůžeme. V nastavení se potom mohou upravovat oprávnění pro jednotlivé osoby, jež budou facebookový účet spravovat. Když si v nastavení najdete volbu Role u stránky, vyberete si z několika rolí, které může správce různým lidem přidělit. Na výběr jsou v současnosti tyto role: Správce, Editor, Moderátor, Inzerent a Analytik.
Placené reklamní příspěvky na Facebooku
Cílem placených příspěvků na Facebooku je, aby se zobrazovaly hlavně vybraným skupinám lidí, které chcete oslovit. Za reklamní příspěvky se hradí poplatek Facebooku.
Vybereme ideální cílovou skupinu
Například budete chtít, aby vaše příspěvky viděli jen ti, co se zajímají o zdravý životní styl a jsou ve věku 18–35 let. Můžeme vám pomoci s nastavením zobrazování příspěvku pouze určité skupině.
Vymyslíme a vytvoříme originální příspěvek (FB)
Vytvořit příspěvek cílený pro konkrétní skupinu lidí není úplně jednoduché. Nejdříve potřebujeme poznat, co je pro cílovou skupinu typické, jaký používá slang a jaký styl je jim blízký. Potom se budeme snažit vžít do jejich potřeb, přání a problémů. Příspěvek by je měl nějakým způsobem obohatit nebo jim pomoci. Mohl by jim například poskytnout nové a zajímavé informace o produktu, službě či události. Může jim také dát návod, jak řešit nějaký jejich problém.
- Určíme druh příspěvku podle zájmů cílové skupiny
- Vymyslíme podobu příspěvku tak, aby zaujal cílovou skupinu
- Vytvoříme text v souladu se stylem používaným cílovou skupinou
- Vybereme vhodný obrázek, který by se mohl dané skupině líbit
Videa na Facebooku
Videa Facebook oživují a lidé je mají radši než obyčejné příspěvky s textem. Existují různé druhy videí, které se hodí zveřejňovat na FB. Můžete si od nás nechat poradit nebo vám videa i vytvoříme.
Třetinu času stráveného na internetu uživatelé věnují sledování videí. Je také prokázáno, že lidé více sdílejí videa než text
Na Facebook doporučujeme vkládat pouze facebooková videa (videopříspěvky). Facebook totiž nemá rád konkurenční videa od YouTube, a proto je ukazuje mnohem méně než příspěvky s videem. Videopříspěvky na FB se tvoří podobně jako příspěvky s fotografií. Místo fotky se nahraje video.
Firemní profil Google
Firemní profil Google umožňuje prezentovat firmu přímo ve vyhledávání i Mapách Google. Služba je od Googlu zdarma. Nám byste zaplatili pouze za zřízení a vyplnění údajů o vaší firmě, případně později za aktualizace informací i příspěvků. Firemní profil Google může znatelně pomoci vylepšit SEO off-page. Můžete návštěvníkům sdělit základní údaje o tom, čím se vaše firma zabývá, zveřejnit fotografie a nabídky, odkaz na web, otevírací dobu i propagovat události.
Jaké možnosti Firemní profil Google nabízí
Popis firmy
Napište stručně, čím se vaše firma zabývá a v čem jste výjimeční. Snažte se zaujmout návštěvníka a přesvědčit ho o tom, proč by si měl vybrat právě vás. Pokud máte dlouholetou praxi a hodně zkušeností z oboru, určitě to stojí za zmínku. Jestli běžně pracujete pro velké a známé společnosti, uveďte to na svém profilu, ať je vidět, že zvládáte i náročné projekty.
Vkládání příspěvků
V krátkém příspěvku můžete informovat o nových produktech či službách a akcích, nahrát obrázek nebo propagovat události. Ještě je tu možnost vložení tlačítka Zjistit více, Rezervovat, Objednat. Po rozkliknutí se návštěvník ocitne rovnou na vašem webu nebo v e-shopu.
Recenze
Rozhodování o nákupu zboží či služby u většiny lidí ovlivňují právě recenze. Je tedy důležité sledovat svůj profil a reagovat na nové recenze. Podpoříte tím budování vztahu s klienty. Komunikaci potenciální zákazníci určitě ocení. Mohou se díky tomu rozhodnout právě pro vaši firmu. Google ve vyhledávání upřednostňuje firmy s nejlepším hodnocením. Můžete vytvořit a sdílet odkaz, kde vám mohou zákazníci napsat své recenze.
Podrobněji jsme o Firemním profilu Google psali už v předchozích článcích:
- Jak využít Firemní profil Google pro vylepšení SEO
- Proč je důležité aktualizovat informace na internetu, Firemním profilu Google, Facebooku i jinde
YouTube
Protože se uživatelé internetu rádi dívají na videa, Google videa upřednostňuje ve vyhledávání a uděluje jim vysoké pozice. Nejlepší je umisťovat videa na YouTube, protože se jedná o největší videoportál a téměř 90 % videí z první stránky Googlu tvoří právě YouTube videa.
Videomarketing je na vzestupu, což představuje šanci, jak využít YouTube nově také k budování značky. Vytvořit jednotný způsob prezentace značky ve všech platformách může být klíčem k úspěchu. Přesvědčit diváky a vybudovat si důvěru ke značce, to je umění. Videa by měla být dostatečně zajímavá i přínosná a nepůsobit vtíravě, jinak hrozí ztráta sledovanosti, v horším případě by se mohla strhnout také vlna negativních komentářů a šířit se napříč sociálními médii. Raději tvorbu videí svěřte do rukou zkušeným profesionálům.
Agionet nabízí v oblasti správy sociálních médií tyto služby
Facebook služby od společnosti Agionet
- Založení stránky na Facebooku
- Analýza současného facebookového profilu a doporučení pro jeho vylepšení
- Placené reklamní příspěvky na Facebooku
- Videa na Facebooku
Firemní profil Google služby od společnosti Agionet
- Založení Firemního profilu Google a vyplnění základních informací
- Aktualizace Firemního profilu Google
- Tvorba příspěvků FPG
YouTube služby od společnosti Agionet
- Vytvoření nového kanálu na YouTube
- Aktualizace YouTube kanálu
Tvorba videí na sociální média a web
Nejčastěji tvoříme reklamní a propagační firemní videa, výukové i instruktážní pořady, videomanuály, záznamy z výstav a veletrhů – ukázky v referencích.
Ceny výše uvedených činností se odvíjejí od aktuální hodinové sazby uvedené v ceníku na webu společnosti Agionet.
Pro náročné klienty poskytujeme také pravidelné i nárazové odborné analýzy všech sociálních médií. Podle výsledků analýz určíme, jak nejlépe propagovat produkty nebo služby na sociálních médiích a která sociální média by byla pro váš projekt nejvhodnější.
Veškeré služby si od nás můžete jednoduše objednat. Kontaktujte nás i v případě dotazů a nejasností.
Přečtěte si také: