Budeme-li parafrázovat jeden výrok, tak internet marketing je něco jako záhada Lochnesské příšery. Všichni o tom mluví, každý o tom něco slyšel nebo četl, všichni by na to hravě přišli, ale nikdo vlastně pořádně neví, jak na to.
Zkušenosti z firem a společností všech velikostí a zaměření bohužel ukazují, že předchozí odstavec je více pravdivý než vtipný. Vídáme při práci s našimi zákazníky různé chyby, kterých je dobré se vyvarovat, a snažíme se pro ně nabízet ucelené služby tak, aby u nich internetový marketing mohl fungovat. Abyste se mohli seznámit se základními principy internet marketingu a získali představu o tom, co obnáší, přinášíme vám sérii článků, rozdělenou podle jednotlivých disciplín, které toto kouzelné sousloví představuje.
Ukážeme vám, jak správně napsat článek na web, proč a jak pracovat se sociálními médii, jak dostat stránky výše ve vyhledávačích, jak efektivně uskutečnit reklamní kampaň a také (a hlavně…), jak vyhodnotit účinnost toho všeho.
Trocha historie…
Internetový marketing vznikl ve chvíli, kdy opustil internet laboratoře vědátorů a začali se o něj zajímat i obyčejní lidé. Firmy potom zjistily, že mohou pomocí internetu prezentovat své služby a krátce poté byl otevřen i první internetový obchod. Od té doby se množství dostupných informací stále zvyšuje a konkurence roste. Je čím dál těžší se prosadit, protlačit se na výsluní a být vidět. Můžeme to přirovnat ke středověkému tržišti, k jarmarku, kde jeden překřikuje druhého, aby si lidé koupili právě jeho zboží. Naštěstí ale už dávno neplatí, že ten, kdo křičí nejvíce, také nejvíce prodá. Prosadit se je sice těžké, ale jde to. Stačí jen správně pochopit pravidla hry.
Základní pravidla
Rychlá cesta k úspěchu je cestou do pekel!
Existují firmy, které nabízejí za relativně nízké peníze první místa ve vyhledávačích. Za pár tisíc dokáží vaše stránky dostat na první místo v Googlu. Ano, zní to lákavě. Ale je třeba se ptát, na jaká klíčová slova budu první? Bude mě vůbec na tato klíčová slova někdo hledat?
První, ale na jak dlouho?
Pokud někdo webové stránky rychle dostane na první místa ve vyhledávačich, bude nejspíše používat nějakou z praktik, které nejsou velkými vyhledávači tolerovány. Jedná se například o takzvané farmy odkazů, které dokáží stránkám zajistit 15 minut slávy, ale o to hlubší je potom jejich propad. Takto uměle vynesené stránky jsou vyhledávači penalizovány a propadají se až na pomyslné dno.
Začátkem všeho je dobře vytvořený web
Pokud vám někdo nabídne, že váš web vynese na vrchol vyhledávačů a zvýší návštěvnost, aniž by provedl jeho analýzu a prostudoval si jeho obsah – slušně se rozlučte a rychle pryč! Základem úspěchu je totiž vždy dobře nakódovaný a strukturovaný web s kvalitním obsahem. Cesta nahoru je dlouhá a možná i namáhavá, ale vyplatí se. Dobře postavený a dlouhodobě udržovaný web vždycky získá zaslouženou pozornost u vyhledávačů a hlavně u potenciálních zákazníků. O tom, jak vytvářet kvalitní obsah webu, je následující článek: Proč je důležitý copywriting.