Můžete na webových stránkách nabízet skvělé služby a dokonalé produkty, ale když lidé váš web ve vyhledávači nenajdou, přicházíte o zisk. Máme řešení. Analýza klíčových slov pomůže zjistit, co uživatelé internetu do vyhledávače nejčastěji zadávají a podle kterých klíčových slov se na webstránky dostanou.
Proč jsou klíčová slova tak důležitá
Někdo bude hledat na Googlu něco o oboru, na který je vaše webová prezentace zaměřená. Do vyhledávače zadá to, co s daným oborem souvisí, a ten mu vypíše dlouhý seznam odkazů na weby, kde je hledané slovo na důležitých pozicích. Co když to ale není odkaz na ten váš, ale web konkurence? To se snadno může stát, proto je potřeba vědět, co lidé ve vašem oboru hledají – jaká klíčová slovní spojení.
Co je to analýza klíčových slov a jak se dělá
Vyberete ideální klíčová slova a fráze
Nejprve si napíšete všechna slova a fráze, podle kterých by vás mohli chtít zájemci na internetu hledat. Představte si, že jste obyčejný uživatel internetu a chcete najít webové stránky zaměřené na stejný obor jako je ten váš. Můžete také využít statistiky hledaných slov od Google Trends.
Co byste do Googlu napsali? Co byste zadali do vyhledávače? To jsou klíčová slova a fráze.
Potom je dobré se zeptat na názor i jiných lidí, každý totiž přemýšlí jinak a občas zůstává rozum stát nad výrazy, jež někteří do vyhledávačů zadávají. Místo příliš oficiálních a knižních výrazů je lepší vybrat uvolněnější komunikaci, přičemž ani slang není na škodu. To platí i o psaní textů na web s použitím klíčových slov a frází. Dospívající generace bývá na některé oficiální výrazy dokonce „alergická“. Mohou jim připadat zastaralé a rozhodně ne „cool“. Samozřejmě je na zvážení, kde jsou správné hranice. Záleží, jaký typ lidí chcete na své webstránky přilákat.
Průzkum klíčových slov v textu na webu
Vyberete krok po kroku texty hlavní stránky a potom další články v pořadí, jakém jsou pro vás konkrétní témata právě teď aktuální. Objevují se v textech slova a fráze, podle kterých vás lidé budou chtít hledat? Nechybí vám to podstatné v nadpisech? Jsou tučně označena všechna klíčová slova i nadpisy? Nemá cenu označovat zbytečně i slova, která s daným tématem přímo nesouvisí. Je dobré se zamyslet nad tím, jaké výrazy zájemci o tenhle obor používají. Jak se ptají? Jaká slova a fráze jste už někde slyšeli? Která jejich konkrétní přání a požadavky s tím souvisí? Jak by se na to Googlu zeptali? To všechno by se mělo v textech na webstránkách objevit.
Jak zjistím, jestli jsou klíčová slova správná
Můžete to zkusit i v praxi. Zadejte klíčová slova i fráze, o kterých si myslíte, že jsou vhodná, do vyhledávače a uvidíte, co vám vypíše. V ideálním případě natrefíte na svůj web. To znamená, že jsou vaše webové stránky správně optimalizované a není potřeba nic moc vylepšovat. Konkrétní změny se mohou projevit se zpožděním, proto se neděste, když máte klíčová slova v pořádku a web se hned nezobrazuje na první stránce. Možná to ještě nějaký čas potrvá, než Googlu dojde, že jste něco změnili. Bývá totiž hodně vytížený.
A co teď? Napíšete do vyhledávače vybraná klíčová slova. Měli byste najít alespoň webovky konkurence, protože pravděpodobně používají podobná klíčová slova.
Když si je rozkliknete, snadno zjistíte, jak jejich texty a klíčová slova vypadají. To jen tak pro inspiraci. Není dobré kopírovat celé texty jiných webů a považovat je za své. Jednak existuje autorský zákon a potom – Google už je natolik inteligentní robot, že by to poznal. Automaticky by vaše webstránky spadly na nižší příčky a nebyly tak snadno dohledatelné. To by byla velká škoda.
Mrkněte i do našeptávačů ve vyhledávačích
Jednoduše do vyhledávacího řádku či panelu pro adresu hledaných webů napíšete výrazy, které vás zrovna zajímají. Například zadáte: klíčová slova. Pod zadaným textem se potom samo objeví několik dalších řádek. Tahle spojení slov bývají nejčastěji vyhledávaná. Potom můžete rozkliknout jednotlivá slovní spojení a uvidíte, co se stane. Když zadáte klíčová slova související s vašimi webstránkami, co se objeví? Pokud jste při tom nenarazili na svoje webovky, pravděpodobně by to chtělo odbornější analýzu celého webu nebo alespoň profi analýzu klíčových slov.
Nedokážete si s analýzou klíčových slov sami poradit či na to prostě jen nemáte dost času? Od toho jsme tady, abychom vám s tím trochu pomohli. Kontaktujte nás. Mohl by vás také zajímat článek: Web, který vydělává.