Kvalitní SEO poradenství nelze dělat bez analýzy klíčových slov. Měla by být prvním krokem v kompletní SEO analýze. Analýza klíčových slov je důležitá pro SEO, návštěvnost webu, texty na webstránky, PPC kampaně. Pomocí analýzy klíčových slov vybereme nejhledanější výrazy pro váš web. Než budeme optimalizovat stránky, je důležité vědět, pro koho jsou webstránky určeny a která slovní spojení uživatelé hledají a jak často. Analýza klíčových slov nám dá základní odpovědi – která slova charakterizují web a pro jaké dotazy je třeba stránky optimalizovat.
K čemu je dobrá analýza
Znalost klíčových slov je důležitá pro:
- formální i obsahovou část webu
- lepší viditelnost webstránek
- linkbulding, PPC reklamy, optimalizace pro vyhledávače
- lepší pochopitelnost webu
- informační strukturu webstránek, obsah stránek na webu
Co jsou to klíčová slova
Slova zadaná do vyhledávače označujeme jako dotaz. A klíčovými slovy rozumíme všechna eventuální slova, která lidé používají pro dotaz, když chtějí najít stránku s vaším obsahem.
Co je long tail
V překladu znamená „dlouhý chvost“ (někdy též „dlouhý ocas“). Jsou to složitější dotazy vyhledávané méně často než obecná slova, většinou ale zároveň i mnohem méně konkurenční. Těchto slov je velký počet, takže v součtu tvoří long tail většinu z celkového počtu hledání.
Jak probíhá analýza klíčových slov
Sběr dat
Základní klíčová slova nám poskytnete vy, další zdroje získáme ze statistik návštěvnosti stránek, analýzou konkurence a nástroji pro hledanost výrazů na webu od Seznamu a Google.
Zpracování
Odstranění duplicit, nevhodných nerelevantních výrazů. Normalizace – sjednocení totožných dotazů, které se liší jen chybnou gramatikou nebo slovosledem, interpunkcí atd.
Analýza
Základní analýza
Je orientována na hledání vhodných klíčových slov a odhad jejich potenciálu z pohledu SEO. Výsledkem je kompletní seznam výrazů používaný k dotazům vyhledávání. Obsahuje doporučení slov, na která by bylo dobré web optimalizovat, a jak výsledky dále využít v praxi. Součástí je stanovení stránek, které by měly být na jednotlivá slova optimalizovány. Základní analýza vám pomůže při optimalizaci stránek a při psaní textů tak, aby se vaše webstránky indexovaly pro více výrazů.
Kompletní analýza
Je orientována na určení klíčových slov s ohledem na cílové skupiny a jejich charakteristiku. Obsahuje klasifikaci – třídění slov dotazů podle schémat. Tedy rozdělení, podle jakých typů dotazů uživatelé hledají. Výstupem jsou vypracované tabulky s přehledy jednotlivých segmentů a grafy jejich hledanosti. Dále zahrnuje doporučení klíčových slov pro jednotlivé cílové skupiny, určení potenciálu na základě hledanosti jednotlivých segmentů. Součástí je stanovení webstránek vhodných pro optimalizaci pro dané tematické oblasti – výběr stránek vhodných pro optimalizaci.
Kompletní analýza je potřebná k navržení informační architektury webu, rozvržení hlavní i vedlejší navigace a stanovení stránek vhodných pro určité téma klíčových slov. Analýzu doporučujeme pro lepší určení cílových skupin v PPC reklamách.
Co je výsledkem analýzy
Výstupem analýzy je písemný dokument obsahující veškeré údaje k jednotlivým klíčovým slovům a zpráva s doporučením pro jejich optimalizaci. Součástí analýzy klíčových slov je i osobní schůzka či prezentace výsledků. Zpracování analýzy nám zabere 2–3 týdny od dodání podkladů.
Cena
Záleží na rozsahu analýzy. Pokud je analyzován pouze jeden produkt, jedno téma, bude cena nižší. V případě několika různých produktů, široké řady témat bude cena vyšší.
Základní analýza: 3 000–5 000 Kč
(hledané výrazy, analýza)
Střední analýza (doporučená): 5 000–8 000 Kč
(hledané výrazy, synonyma, normalizace, analýza)
Kompletní analýza: 13 000–20 000 Kč
(hledané výrazy, normalizace, klasifikace, fragmentace, analýza)
Kontaktujte nás a nechte si vytvořit analýzu klíčových slov přesně podle vašich potřeb. Poradíme vám, jaký rozsah analýzy je pro vás ideální a který opravdu využijete.
Pokračujte na článek v sekci Strategie: SEO – optimalizace webu.