Specialista na WEB
od 1999

SEO – optimalizace webu

Pozn.: Pro někoho může být následující text už moc odborný a přivítal by srozumitelnější (laické) podání či zasvěcení do tématu – Agionet doporučuje pokračovat na Mám nový web a co dál? (SEO?), případně Co je SEO.


SEO pomůže zvýšení návštěvnosti webu

SEO (on-page/off-page) – optimalizace webutvorba webu v dnešní době jdou ruku v ruce. Tvorba webu zahrnuje spolupráci SEO konzultanta s webdesignérem. Společně vytvářejí strukturu webu a uživatelsky přívětivý UX design webstránek. Nelze vytvořit webové stránky a tím končit. Je nutné zároveň udělat SEO – optimalizaci webu a nejlépe najít i metodu propagace webstránek v rámci internetu. SEO (Search Engine Optimization) v češtině znamená optimalizace pro vyhledávače, přičemž obsahuje mnoho činností, které je třeba pro www stránky udělat (podpořit je), a hlavně co přímo na nich změnit i upravit, aby vyhledávacím serverům nabízela přesně ta slovíčka hledaná vaším budoucím klientem.

Jak rychle je možné dostat se ve vyhledávačích na přední pozice, popisujeme v našem článku (sekce Případové studie):
Z nuly až na vrchol – a bez dopingu!

Pokud na vašich současných webových stránkách máte malou návštěvnost,
je právě SEO to, do čeho musíte investovat, abyste návštěvnost zvýšili

SEO – optimalizace webu (trocha historie)

Počátky tvorby www stránek se datují do první půlky 90. let minulého století a SEO zpočátku nebylo potřeba, protože webů bylo málo. Odkazy na weby se shromažďovaly v katalogových serverech (www.yahoo.com, www.seznam.cz) a až vyhledávač www.google.com začal klást větší důraz na kvalitu provedení webu i textů, protože ty kvalitněji udělané weby (a s větším počtem zpětných odkazů [backlinks]) vypisoval ve výsledcích nahoře. Techniky SEO se postupně rozvíjely a začaly komplikovat. My jsme si postupně SEO rozdělili do 3 kategorií a v nich řešíme mnoho metod i technik, které pomáhají vylepšování či propagaci webu. Více v následující infografice (PDF ke stažení), kterou používáme k vysvětlení principů a oblastí SEO:

Agionet SEO infografika

SEO služby

SEO služby = optimalizace pro vyhledávače (servery www.seznam.cz, www.google.com a další)

SEO – optimalizace webu = úprava webstránek takovým způsobem, aby byly lépe zpracovatelné vyhledávacími roboty. Cílem je dosažení vyšších pozic ve vyhledávání.

SEO začíná studiem vaší konkurence, stanovením cíle/cílů a analýzou klíčových slov / keywords (AKW, keyword analysis/research), které používá vaše cílová skupina proto, aby vyhledala vaše výrobky i služby.

Poskytujeme komplexní SEO služby, které vám pomohou zvýšit návštěvnost vašeho webu a tím i vaše výdělky. Součástí vytvoření internetové prezentace je základní SEO zdarma, které poskytujeme vybraným webům za předem dohodnutých podmínek.

Prvním krokem by mělo být zodpovězení otázky: „Čeho chceme vlastně dosáhnout?
Odpověď typu: „Abychom byli v Seznamu nebo Google dobře hodnoceni“ – to je málo a vlastně vám to nemusí vůbec nic přinést. Lépe je, abyste měli větší návštěvnost – a ještě lepší, aby na vaše webstránky přicházela především vaše cílová skupina. Proto by se na počátku měla vytipovat slovíčka, která zadává vaše cílová skupina, když hledá vaše služby – a to je úkol i na vás. Více o tomto je napsáno v článku: Co si připravit pro zadání webových stránek.

Seznam služeb
  • analýza keywords
  • ruční registrace do (významných) katalogů
  • linkbuilding (budování zpětných odkazů)
  • SEO statistiky
  • tvorba webových stránek
  • SEO webdesign, reklama
  • SEO analýza webu
  • výměna odkazů
  • SEO nástroje

Více rozepsané a doporučené služby popisujeme v článku: Jak správně nastavit (nový) web.

SEO analýza webu

Provedeme vám úplnou SEO analýzu webu, která se skládá z několika částí:

  • úprava struktury HTML kódu a jeho délky (velikosti)
  • změna metatags (metatagů, metaznaček) – title tags (titulků stránek), meta descriptions (popisků stránek) a keywords (KW, klíčových slov)
  • zvýraznění KW
  • další úpravy dle výsledků AKW, copywriting (psaní poutavých textů jak pro návštěvníky, tak pro vyhledávače)

Externí a interní linkbuilding

Budování zpětných odkazů napomáhá ke zlepšení pozic ve vyhledávačích a přivádí tak nové návštěvníky. Backlinky lze získat hned několika způsoby, a to registrací do katalogů, vzájemnou výměnou mezi různými weby (ideálně podobně zaměřenými) nebo registrací do systému lišt zpětných odkazů (placené). Pokud na váš web vede spousta kvalitních backlinks, vyhledávač zvyšuje jeho důležitost a tak se i posouvá na vyšší pozice ve vyhledávání.

Ruční registrace do katalogů a vyhledávačů

Ručně registrujeme váš web do nejznámějších vyhledávačů i katalogů, jako je www.seznam.cz, www.google.cz a desítky dalších… Výsledkem bude řada kvalitních zpětných odkazů vedoucích na váš web. Detailněji v článku: Registrace do internetových katalogů – doporučený výběr

SEO statistiky

V této fázi budeme váš web sledovat pomocí různých nástrojů (Google Analytics [GA], audity návštěvnosti), které nám napoví, jak účinná byla naše kompletní SEO – optimalizace webu. Součástí je monitorování pozic ve vyhledávačích, sledování návštěvnosti webstránek a v neposlední řadě i sledování konkurence.

Garance optimalizace pro vyhledávače (SEO)

V SEO je velice složité cokoli garantovat, jelikož nikdo přesně neví, jak vyhledávače pracují a hodnotí www stránky. Nejsme schopni vám garantovat první stranu, konkrétní umístění, navýšení ranků nebo cokoli jiného. Ale vždy se pro vás snažíme udělat maximum a pokud byste chtěli nějaké záruky umístění apod., lze se vždy dohodnout na konkrétních podmínkách – rádi vám vyjdeme vstříc s jakýmkoli požadavkem.

SEF = vytvoření tzv. pěkné URL adresy (místo těch složitých serverových)

SEO – ceník optimalizace webu

Více článků v sekci: Online marketing, SEO

Možná již nyní máte dostatek informací a mohla by se vám hodit „rychlá tlačítka“:
Pokud jste zvídavější, pokračujte dále ... kompletní menu nebo na Úvodní stranu