Je tedy potřeba pečlivě hledat a definovat slova i slovní spojení, která váš potenciální zákazník volí – této části se říká analýza klíčových slov/frází. Vyhledaná klíčová slova (keywords) potom musíte dostat na relevantní pozice webu, což jsou: titulky stránek (title tags), popisky stránek (meta descriptions), nadpisy H1–H6 (headings), popisky obrázků (alt tags/alt texts, alternativní texty), odkazy (linkbuilding), … Také vlastní text webové stránky by měl obsahovat častější výskyt klíčových slov zvýrazněných tučným písmem (nesmí se to přehnat, hrozila by penalizace ze strany vyhledávače).
SEO texty (copywritingem) se zabýváme a naši copywriteři vám mohou napsat články nejen pro úvodní stránku webu (homepage). Tato práce označovaná jako obsahové SEO patří pod oblast SEO on-page (jeho zásadním faktorem je právě obsah) a částečně i do nadmnožiny zvané technické SEO (správné umístění klíčových slov do důležitých zón webstránek v HTML kódu).
Poznámka: Vhodné je mít klíčové slovo i v názvu domény (URL), ale to může být někdy problematické a omezující. Pokud doména nese jméno vaší firmy (my máme: www.agionet.cz) a chcete propagovat například služby typu design, programování atp., je dobré klíčová slova použít jako „prodloužení“ adresy (URI, v našem případě: www.agionet.cz/sluzby/design).
A ještě je tu oblast SEO off-page zaměřená na propagaci vaší webové prezentace v rámci internetu – jednoduše lze říci, že jde o reklamu na cizích webech, tvorbu zpětných odkazů (backlinks), PPC (Pay-Per-Click, platba za kliknutí) kampaní atd. Tato část napovídá vyhledávačům, že vaše webstránky jsou důležitější, protože na ně odkazuje mnoho cizích webů/serverů, a tak se staly oblíbené. V této oblasti nabízíme rychlou pomoc v podobě PPC kampaně, která vám může brzy přivést klienty, přičemž jeden z modelů platby za reklamu je CPC (Cost-Per-Click, cena za proklik). Naše příprava a „vyladění“ jedné kampaně představuje cca 5 h.
Jako minimum pro vás můžeme zpracovat analýzu klíčových slov a navrhnout metadata (metatags, metatagy/metaznačky): titles, descriptions, headings, alt texts, … – tato práce zabere přibližně 3–4 h na úvodní stránku webu (ta bývá nejdůležitější). Ovšem pokud to se SEO myslíte opravdu vážně, je třeba si vytyčit cíle, psát texty, ladit webovou prezentaci a sledovat, jak se zlepšuje/zhoršuje návštěvnost, vyhodnocovat statistiky, podporovat SEO off-page, inzerovat, nastavit znovuzacílení (retargeting), tvořit zpětné odkazy i mnohem více.
Širší služby v oblasti SEO s vámi může zkonzultovat náš specialista a najít pro vás vhodné řešení – kontaktujte nás.
Určité společnosti (patří mezi ně například internetový obchod Alza.cz) investují měsíčně do SEO technik statisíce korun, takže někdy bývá těžké proti takovéto konkurenci bojovat a potom je k zamyšlení, zda nehledat ještě jiné cesty – to už vyžaduje osobní konzultaci. Celá oblast je nesmírně komplikovaná a stále se měnící algoritmy, které sestavují výsledky vyhledaných webstránek, celou věc ještě více stěžují. Pokud se chcete o tomto oboru dozvědět více, nabízíme další články:
- SEO – optimalizace pro vyhledávače (SEO služby)
- Klíčová slova a jejich význam
- SEO – optimalizace webových stránek
- SEO, SEF – optimalizace pro vyhledávače (odborně)
- SEO – ceník optimalizace webu
Zkratka SEO vznikla z anglického Search Engine Optimization. Ve volnějším překladu znamená optimalizace pro vyhledávače. Je to jakási metodika vytváření a kódování webu tak, aby jeho výsledný technický stav i obsah byly dobré pro robotické zpracování v internetových vyhledávačích. Účelem je získat ve vyhledávání vyšší pozici na konkrétní klíčová slova a tím četnější i zároveň cílené návštěvníky.