Specialista na WEB
od 1999

Co je SEO

a jak vám pomůže zvýšit návštěvnost webu

Optimalizace webových stránek pro vyhledávače a tím zlepšení jejich postavení proti přímé konkurenci začíná uvědoměním si, kdo je váš cílový klient (návštěvník webu) a následně, jaká používá slova/výrazy, když hledá vaše služby i produkty.

Je tedy potřeba pečlivě hledat a definovat slova i slovní spojení, která váš potenciální zákazník volí – této části se říká analýza klíčových slov/frází. Vyhledaná klíčová slova (keywords) potom musíte dostat na relevantní pozice webu, což jsou: titulky stránek (title tags), popisky stránek (meta descriptions), nadpisy H1–H6 (headings), popisky obrázků (alt tags/alt texts, alternativní texty), odkazy (linkbuilding), … Také vlastní text webové stránky by měl obsahovat častější výskyt klíčových slov zvýrazněných tučným písmem (nesmí se to přehnat, hrozila by penalizace ze strany vyhledávače).


SEO optimalizace technicka obsahova propagacniSEO texty (copywritingem) se zabýváme a naši copywriteři vám mohou napsat články nejen pro úvodní stránku webu (homepage). Tato práce označovaná jako obsahové SEO patří pod oblast SEO on-page (jeho zásadním faktorem je právě obsah) a částečně i do nadmnožiny zvané technické SEO (správné umístění klíčových slov do důležitých zón webstránek v HTML kódu).

Poznámka: Vhodné je mít klíčové slovo i v názvu domény (URL), ale to může být někdy problematické a omezující. Pokud doména nese jméno vaší firmy (my máme: www.agionet.cz) a chcete propagovat například služby typu design, programování atp., je dobré klíčová slova použít jako „prodloužení“ adresy (URI, v našem případě: www.agionet.cz/sluzby/design).

A ještě je tu oblast SEO off-page zaměřená na propagaci vaší webové prezentace v rámci internetu – jednoduše lze říci, že jde o reklamu na cizích webech, tvorbu zpětných odkazů (backlinks), PPC (Pay-Per-Click, platba za kliknutí) kampaní atd. Tato část napovídá vyhledávačům, že vaše webstránky jsou důležitější, protože na ně odkazuje mnoho cizích webů/serverů, a tak se staly oblíbené. V této oblasti nabízíme rychlou pomoc v podobě PPC kampaně, která vám může brzy přivést klienty, přičemž jeden z modelů platby za reklamu je CPC (Cost-Per-Click, cena za proklik). Naše příprava a „vyladění“ jedné kampaně představuje cca 5 h.

Jako minimum pro vás můžeme zpracovat analýzu klíčových slov a navrhnout metadata (metatags, metatagy/metaznačky): titles, descriptions, headings, alt texts, … – tato práce zabere přibližně 3–4 h na úvodní stránku webu (ta bývá nejdůležitější). Ovšem pokud to se SEO myslíte opravdu vážně, je třeba si vytyčit cíle, psát texty, ladit webovou prezentaci a sledovat, jak se zlepšuje/zhoršuje návštěvnost, vyhodnocovat statistiky, podporovat SEO off-page, inzerovat, nastavit znovuzacílení (retargeting), tvořit zpětné odkazy i mnohem více.

Širší služby v oblasti SEO s vámi může zkonzultovat náš specialista a najít pro vás vhodné řešeníkontaktujte nás.

Určité společnosti (patří mezi ně například internetový obchod Alza.cz) investují měsíčně do SEO technik statisíce korun, takže někdy bývá těžké proti takovéto konkurenci bojovat a potom je k zamyšlení, zda nehledat ještě jiné cesty – to už vyžaduje osobní konzultaci. Celá oblast je nesmírně komplikovaná a stále se měnící algoritmy, které sestavují výsledky vyhledaných webstránek, celou věc ještě více stěžují. Pokud se chcete o tomto oboru dozvědět více, nabízíme další články:

Zkratka SEO vznikla z anglického Search Engine Optimization. Ve volnějším překladu znamená optimalizace pro vyhledávače. Je to jakási metodika vytváření a kódování webu tak, aby jeho výsledný technický stav i obsah byly dobré pro robotické zpracování v internetových vyhledávačích. Účelem je získat ve vyhledávání vyšší pozici na konkrétní klíčová slova a tím četnější i zároveň cílené návštěvníky.

Články ze stejné kategorie (Rádce): Nové formáty obrázků »