Specialista na WEB
od 1999

Klíčová slova a jejich význam

Co je klíčové slovo

Klíčové slovo označuje laicky řečeno takové slovo, které člověk zadá do vyhledávače, když chce nalézt vámi poskytované služby.

Proč potřebuji znát klíčová slova

Vaše webové stránky by měly obsahovat hledané fráze, které používají vaši potenciální klienti, aby vás mohli snadno nalézt. Klíčová slova představují jeden z faktorů hodnocených v rámci SEO a jsou-li vaše webstránky z pohledu SEO hodnoceny dobře, dostáváte se na vyšší pozice v organickém vyhledávání. Nevíte, co SEO znamená? Přečtěte si o tom více v našem článku.

Jak najdu svá klíčová slova

  • Zamyslete se nad čistým papírem a s tužkou v ruce, co by mohli lidé hledající vaše služby či produkty do vyhledávače zadat, a vytvořte si seznam předpokládaných klíčových slov. Pozor ale na marketingové výrazy, které běžný smrtelník nikdy do vyhledávače nezadá. Je nutné používat selský rozum.
  • Dále musíte ověřit správnost vašich předpokladů, což znamená vyzkoušet na vyhledávačích Google.cz a Seznam.cz míru hledanosti vámi vytipovaných klíčových slov. Už při psaní slova vám bude našeptávač nabízet varianty, které jsou nejčastěji do vyhledávače zadávané.
  • Je také důležité brát v potaz konkurenci klíčového slova, protože pokud použijete spojení na internetu často omílaná, nikam se neposunete. Musíte na to jít chytře!

Jak hledáme klíčová slova my

  • Pro vytvoření analýzy klíčových slov je možné použít mnoho nástrojů, které nám výrazně urychlují práci. Jedním z nich je Google Trends. Navrhnou obsáhlý seznam, jenž se po poměrně silném filtru dá využít. Výsledkem naší práce se tedy stane dokumentace obsahující spojení, která je potřeba na webu vhodně použít.
  • Vyvarujte se chyb a nechte si vytvořit analýzu klíčových slov od nás.

Co mám s tímto seznamem dělat

  • Míst, kam můžete klíčová slova použít, je více. Největší váhu má však titulek stránky (title tag) – zobrazovaný jako název stránky s odkazem pod URL v úryvku (snippetu) na stránce s výsledky vyhledávání (Search Engine Results Pages, SERP), krátký text na záložce v internetovém/webovém prohlížeči (browseru) či v popisku okna prohlížeče na hlavním panelu operačního systému. A také popisek stránky (meta description), který se zobrazuje coby krátký text pod názvem stránky ve snippetu SERPu.
  • Dalším důležitým místem mohou být položky hlavního menu nebo H1 nadpisy. To jsou ty, které mají největší váhu.
  • Nesmíme ale zapomínat na využití klíčových slov v textu. Pár let zpátky si ještě vyhledávače neuměly poradit se skloňovanou verzí slova. To už je ale minulostí.
  • Pokud si stále nevíte rady, nebojte se nás kontaktovat. Rádi vám s implementací slov poradíme či pro vás vytvoříme celý obsah webu.

Pokud jste se pro oblast SEO zapálili a chcete se v ní zdokonalit, přihlašte se na náš SEO KURZ pro editory obsahu webu. Pokud však chcete svěřit tuto práci nám - kontaktujte našeho SEO konzultanta.