Jak zvýšit návštěvnost webových stránek?
… je snad nejčastější dotaz, který v naší praxi už přes dvacet let dostáváme. Rychlou odpovědí je: SEO = optimalizace pro vyhledávače, a to jak obsahově, tak technicky, ale v neposlední řadě i SEO off-page = propagace v rámci Internetu. O této problematice pojednáváme detailně i odborně v několika článcích v kategorii: Online marketing, SEO.
Tento článek je vhodný pro úvodní zasvěcení a získání přehledu v této složité a rozsáhlé problematice, která může vést k odpovědi na otázku: Jak zvýšit návštěvnost webových stránek :-)
Jak zjistit, kolik lidí webové stránky navštěvuje?
Používáním Google Analytics (GA) od společnosti Google získáte podrobný přehled o tom, kdo vaše webové stránky navštěvuje. Jedná se o bezplatný nástroj, který vám umožní sledovat návštěvnost webu. Uvidíte, odkud k vám přichází nejvíce návštěvníků a který zdroj přináší nejvíce konverzí.
Kvalitní a zajímavý obsah webu přitáhne pozornost
Tvořte kvalitní a zajímavý obsah webu. Zkuste se na web podívat očima čtenáře. Zaměřte se na témata, která vaše návštěvníky zajímají. Pomozte jim vyřešit jejich problémy. Přinášejte jim užitečné tipy a rady, které se týkají vašeho oboru.
Používejte klíčová slova a jazyk cílové skupiny
Než začnete psát, je dobré udělat analýzu klíčových slov, abyste věděli, na které klíčové výrazy se při psaní zaměřit. Je to důležité proto, aby se potom odkaz zobrazoval ve vyhledávání. Pište srozumitelně a používejte jazyk přizpůsobený lidem, pro které je obsah určený. Jiným stylem je potřeba psát například pro majitele a manažery firem a jinak pro teenegery. Cílem je zaujmout a poskytnout jim potřebné informace.
Udržujte obsah webu aktuální
Tvořte a přidávejte nové články průběžně. Můžete se inspirovat aktuálními trendy nebo se zaměřit na sezonní témata. Také se můžete mrknout, o čem píše vaše konkurence, ale nikdy cizí články doslova nekopírujte! Obsah webu by měl být stále aktuální. Oblíbené a hodně navštěvované články, které už na webu máte, stačí občas jen trochu upravit a aktualizovat.
Nezapomínejte na odkazy (backlinks)
Napsané články navzájem propojujte odkazy. Díky odkazům v článku se čtenáři prokliknou na další článek se souvisejícím tématem. Vytvoříte tím celou síť interních odkazů, které navzájem propojí vaše články. Kvalitní zpětné odkazy (backlinks) mají také velký vliv na zvýšení návštěvnosti webu. Je důležité, aby web, na kterém je odkaz umístěn, měl vysokou návštěvnost a jeho téma alespoň okrajově souviselo s vaším oborem.
Copywriter vám napíše poutavé a zajímavé texty
Pokud potřebujete s psaním odborných článků pomoci nebo chcete, aby texty byly napsány profesionálně, využijte copywriting. Copywriter je specialista, který se zabývá psaním propagačních textů. Díky vhodně zvoleným klíčovým slovům šikovně zakomponovaných do poutavého textu i nadpisů a titulku vám text od copywritera pomůže přitáhnout návštěvníky.
SEO
SEO je rozsáhlé téma. Vyplatí se nechat si vypracovat odbornou SEO analýzu, díky které zjistíte, jak na tom vaše webové stránky jsou. Na základě výsledků vám specialista na SEO poradí konkrétní kroky, které je třeba podniknout pro vylepšení, abyste dosáhli lepšího umístění ve vyhledávání.
Promyšlené titulky stránek
Je logické, že lidé chodí pouze na stránky, které ve vyhledávání snadno najdou. Přemýšlejte tedy už nad samotným názvem neboli titulkem stránky. Titulek by měl co nejlépe odpovídat často vyhledávaným dotazům. Každopádně musí alespoň nastínit, co daná stránka obsahuje.
Nezapomeňte na meta description
Nezapomeňte vyplnit meta description. Jedná se o krátký úryvek, který se bude zobrazovat pod odkazem ve vyhledávání. Meta descriptions by měli přimět uživatele ke kliknutí a zároveň musí obsahovat text vyskytující se na stránce. Nechte si poradit od našeho SEO konzultanta.
Sociální média
Sociální média umožňují budování komunity příznivců, se kterými můžete sdílet nové články a zajímavé informace z vašeho oboru. Také je to skvělá příležitost pro budování značky. Snadno můžete lidi informovat o nových produktech, službách nebo dění ve firmě. K příspěvkům na Facebooku nezapomeňte vždy připojit odkaz na váš web, aby se na něj mohli prokliknout. Mohlo by to pomoci zvýšit návštěvnost webových stránek.
Newsletter
Využijte svou databázi e-mailových adres, kterou stále doplňujte o nové kontakty. Pravidelně e-mailem rozesílejte aktuální a užitečné informace nebo odkazy na nové články z vašeho webu. Je dobré se připomenout lidem, se kterými už jste v minulosti byli v kontaktu. Zasláním newsletteru jim můžete jednoduše nabídnout další službu nebo jim poskytnout užitečné rady a informace o novinkách.
Různá témata newsletteru pro každou skupinu
Kontakty si rozdělte na různé skupiny podle společného zájmu nebo odvětví, abyste poslali konkrétní newstetter přesně těm lidem, které bude dané téma pravděpodobně zajímat. Všechna témata se nemusí hodit pro všechny. Motivujte lidi, aby se přihlásili k odběru vašeho newsletteru. Klasickým příkladem je třeba stažení e-booku zdarma, při kterém musí všichni vyplnit svůj e-mail.
PPC reklama
Založte si účet na Google Ads a rozjeďte PPC kampaně. Analýza klíčových slov vám pomůže vybrat vhodné výrazy, které použijete do textu reklamy. Platíte jen za to, když se někdo proklikne na váš web. Oslovíte přesně ty lidi, kteří hledají vaše produkty nebo služby. Výsledky placené reklamy se dostavují rychle, ale jakmile přestanete platit, opět rapidně klesne i vaše pozice ve vyhledávání. Vyplatí se tedy mít vyladěné SEO a občas podpořit návštěvnost dobře zvolenou PPC kampaní.
Pomůžeme vám zvýšit návštěvnost webových stránek. Vyladíme SEO a jednotlivé stránky díky copywritingu zaměříme na správná klíčová slova, aby přilákaly potenciální klienty. Kontaktujte nás.
Čtěte také: