Specialista na WEB
od 1999

SEO – ceník optimalizace webu

Legenda:

  • SEO = optimalizace webových stránek s cílem lepšího umístění na vyhledávacích serverech
  • SEO on-page = úpravy/vylepšení tvořené na konkrétním webu – toto dělá webdesignér/kodér/programátor, tedy pracovníci Agionetu
  • SEO off-page = podpora www stránek v rámci internetu – je to taková propagace a snaha o jejich zviditelnění na jiných webech; tady už musí naši marketéři zadávat práci i peníze na jiných serverech, aby zrealizovali kampaň, PR články, linkbuilding, remarketing atd.

Chcete-li se více dozvědět o SEO oblastech a principech, přejděte na obrázek:

Agionet seo infografika

PDF infografika ke stažení

SEO cena

… je u nás skládána z několika položek a variant. Každý klient si může sám určit, jak je pro něj SEO důležité a jakou částku chce za něj utratit.

Pohybujeme se v rozpětí jednotek tisíc až desítek tisíc. SEO on-page realizujeme sami, přičemž cena SEO se vypočítává z nutné a potřebné práce, kterou odvedeme na vašem webu, a to v hodinách. Hodiny se následně násobí naší aktuální hodinovou sazbou (pro rok 2023 je to 1 100 Kč, sazba pro následující roky bude vždy uvedena na stránkách hlavního ceníku.) Kolik chcete utratit za SEO off-page si zvolíte vy sami a většinou se platí externím společnostem, které pomáhají s propagací vašeho webu (např. Google Ads [dříve Google AdWords], Seznam Sklik či iDNES.cz apod.). My v oblasti SEO off-page účtujeme zase v aktuální hodinové sazbě jen práci spojenou s nastavováním kampaní nebo vytvořením analýzy apod.

Obecně o naší nabídce v oblasti SEO

Poskytujeme služby v oblasti internetového marketingu, orientujeme se na optimalizaci pro vyhledávače (Search Engine Optimization, SEO), tvorbu webových stránek přesně na míru s důrazem na lepší přístupnost pro návštěvníky, a to nejen správně vytvořenou grafikou i UX, ale také lepším umístěním ve vyhledávání. Ceny služeb v oblasti SEO mohou být velice rozdílné, podle toho kolik jich budete vyžadovat a jaké množství práce pro vás odvedeme. SEO oblast je velice pestrá, s mnoha způsoby, jak ovlivnit umístění vašeho webu ve vyhledávání. V následujícím ceníku je jen několik možností, ale na zavolání vám můžeme udělat nabídku na míru. Tedy většinou bývá dopředu ještě dobré udělat analýzu současného stavu (SEO audit) a stanovit si cíle, co chceme změnit/vylepšit i co je náš cíl.

Prvním krokem by mělo být zodpovězení otázky: „Čeho chceme dosáhnout?“

Abychom byli na Seznamu nebo Googlu dobře hodnoceni/umístěni? To je málo a vlastně vám to nemusí vůbec nic přinést. Lepší je, abyste měli větší návštěvnost – a ještě lepší, aby na vaše webstránky přicházela především vaše cílová skupina. Proto by se na počátku měla vytipovat klíčová slova i slovní spojení (keywords, KW), která zadává vaše cílová skupina, když hledá vaše služby a následně třeba hned nakupuje – to je náš společný úkol, na nějž my potom navážeme další činnosti.


SEO ceny jednotlivých balíčků

0. Základní SEO on-page děláme pro všechny námi tvořené weby (a to už v nejnižší třídě Bronze) –> připravené techniky a prováděné práce:

  • vyplnění základních metatags (metatagů: titulků stránek [title tags], popisků stránek [meta descriptions]), alespoň jednoho z nadpisů (headings) H1–H6 u každé stránky
  • nastavení SEF (tzv. hezkých/krátkých/přívětivých) URL – webových adres vhodných pro vyhledávače obsahujících často i klíčová slova
  • vytvoření souborů sitemap.xml (speciální mapy webu) a robots.txt (protokolu pro vyloučení robotů)
  • zapnutí cache (keše, mezipaměti) Joomly pro zrychlení načítání webových stránek
  • napojení na měření návštěvnosti – nejčastěji na Google Analytics (GA)
  • testování na různých online testerech zaměřených na SEO a kvalitu kódu – následně vylepšení webu

Toto kontrolujeme i v rámci naší procedury výstupního protokolu, který mimo jiné zabezpečuje webstránky a nastavuje i prověřuje spoustu jejich technických parametrů, aby je vyhledávací servery lépe hodnotily.

Neobsahuje: optimalizaci rychlosti načítání webu (obrázky, seskupení CSS a JS souborů apod.), žádné vyplňování klíčových slov do nadpisů a popisů stránek (pokud není domluveno v zadání), řešení možného duplicitního obsahu (kanonické duplicity) atd.

1. Doporučený minimální SEO on-page balíček „A“

a) Vytvoření analýzy klíčových slov / keywords (AKW, keyword analysis/research)

  • definování a vyhledání webů konkurence
  • specifikace cílové skupiny (persony)
  • stanovení slov/frází, na které chodí uživatelé na webstránky
  • určení slov/sousloví, na něž je vyhledatelná konkurence

Nalezení 10 nejvhodnějších klíčových slov a 10 víceslovných výrazů. Výběr vhodných dle ceny na PPC a hledatelnosti. Seznam konkurenčních webů, které má smysl sledovat.

… odhad: 15 h práce.

b) Úpravy obsahu webu (titulky a popisky stránek, texty)

Realizace změn na webových stránkách = aplikace výsledků z analýzy.
Podle výsledku analýzy klíčových slov a rozsahu webu (počítá se spíše s úpravou hlavních obsahových stránek do 20 ks).

… odhad: 10–15 h práce.

2. Rozšířený balíček „B“ (už s některými prvky SEO off-page)

Obsahuje komplet z balíčku „A“ a navíc…

c) Speciální nastavení Google Analytics a dalších služeb

tak, abychom měli propojení s kampaněmi + propojení s Google Search Console (dříve Google Webmaster Tools) + definování konverze a sledování, …

… odhad: 4 h práce.

d) Dlouhodobá spolupráce

Sledování návštěvnosti, kampaní i pozic ve vyhledávačích dle dohody – například 1× za čtvrt roku provedeme aktualizaci redakčního systému, kontrolu zabezpečení a srovnání pozic na vybraná klíčová slova v Googlu.

… v rozsahu: 3–5 h práce.

e) Příprava a správa PPC kampaní

Na základě vybraných klíčových slov dle zadání vymyslíme obsah kampaní, nastavíme, budeme spravovat a na konci vyhodnotíme.
Pracnost za tvorbu a správu kampaně se odvíjí od velikosti i četnosti kampaní: zde bychom stanovili rozpočet při prvním zadání kampaně.
 
Výše uvedené činnosti vychází z aktuální hodinové sazby uvedené v ceníku.
 

SEO – orientační ceník dalších prací (záleží vždy na rozsahu webu a šířce zadání i požadavku na výsledek)

  • základní analýza webových stránek + návrh řešení: cca 3 000 Kč
  • základní analýza klíčových slov: 3 000 Kč, rozšířená 5 000+ Kč
    nebo opravdu důkladná analýza: tady už dle dohodnutého rozsahu
  • speciální analýzy s průzkumem trhu: dle rozsahu začínají od 10 000 Kč

Následně nabízíme SEO copywriting, který zaručí napsání vhodných textů se SEO zásadami.

Na to navazuje úprava webu (SEO on-page):

  • základní úprava stránek (hlavičky, klíčová slova, nadpisy, mapa webu): 6 000 Kč
  • propracovanější zásahy (úpravy textů, specializace článků na konkrétní klíčová slova, …): dle rozsahu

Dále můžeme pokračovat tvorbou zpětných odkazů, ale zde je už opravdu nutné udělat studii, která vyhodnotí, co a kam umístit i za kolik peněz. Nabízíme také vytvoření reklamních kampaní PPC na Seznamu a Google dle ceníku těchto společností i požadované služby:

  • příprava 1 kampaně na 1 serveru zabere cca 5 h (cca 4 000 Kč) i s následující korekturou v prvních 14 dnech rozběhnutí akce
  • možnost nastavení remarketingu a podobných služeb

Pokračujte na článek: SEO – optimalizace webu (v sekci: Poradenství a strategie).

Možná již nyní máte dostatek informací a mohla by se vám hodit „rychlá tlačítka“:
Pokud jste zvídavější, pokračujte dále ... kompletní menu nebo na Úvodní stranu