(Článek navazuje na úvod do internetového marketingu.)
Vytvořit webové stránky, které budou bez chyb, budou dobře strukturované a budou vůbec technicky zpracované tak, aby vyhověly standardům, to je práce pro webdesignéry. Každý web je ale potřeba poté naplnit kvalitním obsahem. To bývá bohužel Achillovou patou mnoha zajímavých projektů. Vlastníci a provozovatelé webových stránek se sice snaží udržovat novinky a uveřejňovat články o svých produktech, dělají to ale správně? Bohužel většina ne. Internet je toho důkazem. Ten je už přehlcen přemírou informací, mnohdy i zavádějícími a navzájem si odporujícími, a je proto velice těžké vyniknout. Zajistit, aby se vaše informace dostaly ke klientům, kteří je ocení, je v současnosti velice náročná disciplína. Ta se někdy souhrnně nazývá PR, my se budeme soustředit na takzvaný copywriting.
Copywriting je umění, jak napsat článek tak, aby byl užitečný
Profesionální copywriter vám napíše texty, které přilákají právě vaše potenciální klienty. Kvalitní SEO texty pomohou získat lepší pozici ve vyhledávání a zvýší zájem o váš web.
Všichni vyhledáváme na internetu konkrétní informace. Hledáme dobré rady a tipy, ale nebaví nás prodírat se džunglí textů. Mnoho článků bývá zdlouhavých a nudných. Propátrat se k hledané informaci je mnohdy velice těžké a po chvíli čtení se v textu ztratíme a tím ztratíme i chuť článek dočíst. Raději utečeme jinam a už se nevrátíme. V takovou chvíli přicházíme o potenciálního zákazníka. Takže už máme představu o tom, jak by to fungovat nemělo! Nyní je třeba si říct, co dělat pro to, aby internet marketing – copywriting fungoval ve váš prospěch.
Důležité je, aby vaše texty byly zajímavé, čtivé a pravdivé
Takové články si každý rád dočte až do konce. Návštěvník tak získá užitečné a chtěné informace. V budoucnu se opět vrátí se zájmem a chutí přečíst si opět něco zajímavého. Je ale zbytečné plýtvat superlativy, napsat dvacetkrát, že jste nejlepší a nejlevnější – kdo by to četl? Nebuďte jako ten ukřičený trhovec, který nakonec všechny otráví, takže odejdou jinam. Stejně tak musíte myslet i na vyhledávače, které by měly na určitá klíčová slova váš článek najít. Snažte se tedy odhadnout, na jaká klíčová slova by měl článek reagovat a ta nezapomenout v textu uvést. Díky pokročilým technikám vyhledávání se ale nemusíte bát skloňování, ani synonym. Naopak, použití klíčových slov ve více tvarech zvyšuje šance na lepší pozici ve vyhledávačích.
Přidávejte pravidelně nové články!
Pokud jste někoho zaujali, nezklamte ho. Jak návštěvník, tak i vyhledávače mají raději místa, kde se stále něco děje. I drobnost ze života firmy nebo nová reference může být pro někoho zajímavá. A kdo by chtěl utrácet peníze u firmy, která má jako poslední „novinku“ Péefko z loňského roku?
Nezapomínejte na získávání zpětné vazby. Dejte čtenářům prostor pro komentáře, aby mohli vyjádřit své názory a postřehy. Díky takto získaným informacím můžeme lépe cílit témata, zjistit, co zákazníky zajímá nejvíce a najít i slabá místa, na kterých můžete zapracovat. A díky zpětné vazbě, referencím a diskusím získáte ten nejefektivnější nástroj internetového marketingu, kterým je názor spokojeného zákazníka.
Pár bodů na závěr:
- Piště články, které jsou čtivé, které zaujmou.
- Myslete při psaní na toho, kdo bude články číst.
- Nezapomeňte na klíčová slova, jejich uvedení je důležité pro vyhledávače.
- Buďte pravdiví, zbytečně nezveličujte, ale nebojte se pochválit své úspěchy.
- Ten, komu dobře poradíte, se rád vrátí. A nakoupí!
- Nebojte se zpětné vazby. Spokojený zákazník je vynikající reference.
Zvyšte zájem o váš web díky profesionálnímu copywritingu. Nechte si od nás napsat profesionální texty s využitím správných klíčových slov tak, aby zaujaly právě vaše potenciální klienty. Kontaktujte nás.