Když si firma, organizace, značka nebo veřejně známá osobnost založí profil na Facebooku, může potom snadno komunikovat se svými fanoušky prostřednictvím zveřejňovaných příspěvků, fotografií a událostí. Upozorní tím uživatele Facebooku na to, co je právě nového. Může například poukázat na nový produkt či službu, informovat zákazníky o upravené provozní době nebo příznivce pozvat na plánovanou akci. V Messengeru na Facebooku se dají snadno odesílat i přijímat zprávy. Na zprávy můžete reagovat přímo vy nebo je možné nastavit automatické oslovení a dát na výběr několik možností, jaké otázky by vám mohl pisatel položit.
Jak založit stránku na Facebooku
Najděte si ve vyhledávači tuto URL adresu: www.facebook.com/pages/creation.
Vyberte si, jaký typ stránky chcete založit. Na výběr jsou nejprve dva základní typy stránek:
Firma nebo značka
Typ stránky „Firma nebo značka“ se hodí, pokud byste rádi propagovali své produkty či služby, chtěli dostat svou značku do povědomí a oslovit nové zákazníky.
Komunita nebo veřejně známá osobnost
Jestli byste raději diskutovali o nějakém tématu, zájmu, koníčku či založili fanklub, klikněte na typ stránek „Komunita nebo veřejně známá osobnost“. Podrobnosti o tom, jak vytvořit Facebook stránku, najdete přímo na Facebooku v „Centru nápovědy“.
Jaký je rozdíl mezi osobním a firemním profilem na Facebooku
Osobní profil na Facebooku
V podstatě kdokoli si může založit osobní profil na Facebooku. Na osobním facebookovém profilu se vyplní jen ty osobní údaje, které jste ochotni zveřejnit. Některé informace mohou být zveřejněny úplně všem uživatelům a jiné uvidí pouze vaši přátelé nebo jen vy. Všechno záleží na tom, jak si soukromí nastavíte. Osobní účet na Facebooku si spravuje každý sám.
Firemní profil na Facebooku
Jestli chcete zviditelnit vaši firmu, značku či produkty a služby, je rozhodně lepší vytvořit si na Facebooku firemní profil. Založit tento typ stránek může pouze sám majitel firmy nebo pověřený pracovník, který k tomu dostal příslušná práva. V nastavení se potom mohou upravovat oprávnění pro jednotlivé osoby, které budou facebookový účet spravovat. Když si v nastavení najdete „Role u stránky“, vyberete si z několika rolí, které může správce různým lidem přidělit. Na výběr jsou v současnosti tyto role: správce, editor, moderátor, inzerent a analytik.
V jednotlivých verzích Facebooku se může rozmístění ovládacích prvků pro nastavení a další funkce nepatrně lišit. Chce to se obrnit trpělivostí, hledat, zkoumat a v případě, že už nevíte kudy kam, tak se mrknout do nápovědy. K vyhledávání na Facebooku se používá vyhledávací pole (pole search) s lupou, které funguje podobně jako třeba vyhledávání na Googlu. Pokud si nemůžete na aktualizovanou verzi Facebooku zvyknout, mělo by se dát vrátit k předchozí verzi, na kterou jste zvyklí.
O tom, jaké možnosti firemní profil na Facebooku skrývá, se dozvíte v některém z právě připravovaných článků.
Prozatím si můžete ještě přečíst: