Týkají se vaší firmy omezení spojené s covid-19? A máte svou provozovnu na Mapách Google (Google Maps)? Pravděpodobně je nyní u vaší adresy poznámka Dočasně zavřeno.
Společnost Google už při začátku omezení zasílala upozornění subjektům, které mají účet na Firemním profilu Google (dříve Google Moje firma, Google My Business), aby doplnily do svého profilu pro své klienty informaci týkající se situace kolem covid-19.
Se začátkem května snad máme tu nejhorší fázi pandemie za sebou a postupně se otevírají firmy, kanceláře, restaurace i další provozovny. Na Mapách Google ale nyní najdeme u většiny společností poznámku o dočasném zavření. Co s tím?
Pokud se nyní na Mapy Google podíváte, uvidíte, že téměř všechny firmy, restaurace a obchody mají u sebe informaci Dočasně zavřeno (stav k 5. 5. 2020). Google totiž provedl změnu stavu všech záznamů, kterých se týkala a týkají omezení. Nemusíte mít ale zavřeno déle než na dobu nezbytně nutnou a hlavně je třeba dát vědět, že zákazníky opět rádi uvidíte, i když případně v omezeném režimu.
Dejte zákazníkům vědět, že otevíráte!
Pokud už máte otevřeno (byť částečně například s prodejem přes okénko nebo se s klienty setkáváte prostřednictvím videohovorů), je třeba ve svém profilu na Googlu zažádat o „znovuotevření“.
Google tuto žádost o změnu posoudí a do několika hodin se informace dostane na Mapy.
Jak zažádat o znovuotevření
Pokud jste dostali od Google e-mail s výzvou ke změně stavu, použijte odkaz v tomto e-mailu. Jestliže tento e-mail nemáte k dispozici, přejděte na adresu svého profilu www.google.com/business.
Zde klikněte na název provozovny a poté v levém sloupci na položku Informace.
Pokud chcete už zobrazovat zprávu, že máte otevřeno, najděte v pravé části obrazovky položku Znovuotevřít provozovnu.
Tady klikněte na tlačítko Označit jako otevřené. Po uložení potom zbývá počkat na schválení editory Googlu.
Vložte si i informace ke covid-19
Google nabízí také vložení poznámky, která se zobrazí na stránce vyhledávání společně s profilem firmy. Do této zprávy je poté možné vložit sdělení o tom, za jakých podmínek nyní pracujete.
Pokud máte otevřeno, ale musíte dodržovat určitá omezení, doporučujeme této eventuality využít. Sem patří například oznámení o okénkovém prodeji, rozvozu zboží, povinnosti nosit roušky v obchodě a podobně.
Klikněte v levém sloupci na položku Domů. V horní části obrazovky se potom objeví rámeček s názvem Buďte ve spojení i během pandemie covid-19.
Zde můžete vložit novinku týkající se aktuální situace a Zveřejnit aktualizaci (covid-19).
Tato informace se následně zobrazí ve vyhledávači na profilové stránce vaší firmy.
Držíme palce, aby se vám i v této nelehké době dařilo.
V dalším článku: Jste připraveni na online budoucnost? se dočtete:
- Proč podnikat online
- Jaké jsou výhody onlinu
- Jak využít online prostředí pro zvýšení tržeb