Následující data jsou průběžně aktualizována, poslední aktualizace: září 2022.
- Facebook (2,910 mld. účtů)
- YouTube (2,562 mld. účtů)
- WhatsApp (2,000 mld. účtů)
- Instagram (1,478 mil. účtů)
- Weixin/WeChat (1,263 mld. účtů)
- TikTok (1,000 mil. účtů)
- Facebook Messenger (988 mld. účtů)
- Douyin (600 mil. účtů)
- QQ (574 mil. účtů)
- Sina Weibo (573 mil. účtů)
- Kuaishou (573 mil. účtů)
Poskytujeme služby nejen pro Facebook – propagace, správa, …
Vyvíjíme nezávislé komunitní sociální sítě
Zdroj: www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users
JAK VÁM V TÉTO OBLASTI MŮŽEME POMOCI MY? …
Pokud jste na tuto stránku přišli přímo z vyhledávání, bylo by dobré, kdybyste navštívili i úvodník této sekce, nebo ještě lépe úvodní stránku celého webu, kde je souhrnný přehled naší činnosti.
Pro srovnání: aktualizace únor 2021
- Facebook (2,740 mld. účtů)
- YouTube (2,291 mld. účtů)
- WhatsApp (2,000 mld. účtů)
- FB Messenger (1,300 mld. účtů)
- Instagram (1,221 mil. účtů)
- Weixin/WeChat (1,213 mld. účtů)
- TikTok (689 mil. účtů)
- QQ (617 mil. účtů)
- Douyin (600 mil. účtů)
- Sina Weibo (511 mil. účtů)
- Telegram (500 mil. účtů)
- Snapchat (498 mil. účtů)
Seznam a popis nejznámějších sociálních médií
Sociální média jsou mocným nástrojem k propagaci na internetu. Sociálních médií je po světě mnoho. Nejznámější sociální média jsou Facebook, YouTube, Instagram, LinkedIn a TikTok. Nejrozšířenější a zároveň nejpopulárnější sociálním médiem na světě je jednoznačně Facebook. Facebook používá každý měsíc cca 2,5 miliardy lidí po celém světě. V Česku má Facebook téměř polovina obyvatel. Nastavování a tvorba reklam na sociálních médiích je pro laika poměrně složité. Poradíme vám, jaký způsob propagace a na kterém sociálním médiu bude pro vás ideální. Kontaktujte nás.
Další informace najdete v článku: Marketing a propagace webu na Facebooku a jiných sociálních médiích.
Už jsme jich pro naše klienty pár vytvořili – viz tag: komunitni web.
V roce 2004 se objevil Facebook, který na dobro změnil celé dějiny sociálních médií. Během 3 let se dostal na špici pomyslné pyramidy sociálních médií a sbíral uživatele jednoho za druhým. Svůj post si drží přes 10 let.
Odkaz: www.facebook.com
Facebook je nejznámější sociální médium na světě, která v roce 2012 dosáhla hranice 1 miliardy zaregistrovaných uživatelů. Tato platforma je převážně určena ke sdílení informací a dat s přáteli nebo fanoušky. Na Facebooku (FB) se vytváří komunity lidí s podobnými zájmy. Vybraným zájmovým i věkovým skupinám potom můžete cíleně zobrazovat příspěvky zaměřené přímo pro ně (placená reklamní kampaň). Dlouhodobě zde můžete propagovat svoji značku, produkty a tvořit okolo vašeho FB účtu komunitu lidí, kterou vaše služby a produkty zajímají.
Podrobněji o Facebooku si přečtěte v těchto článcích: Proč si založit stránku na Facebooku? nebo Marketing a propagace webu na Facebooku a jiných sociálních médiích.
YouTube
Už dlouhou dobu je na vzestupu. Oblíbenost videí stále roste. Firmy toho využívají pro prezentaci svých produktů a služeb. Protože se uživatelé internetu rádi dívají na videa, Google videa upřednostňuje ve vyhledávání a uděluje jim vysoké pozice. Nejlepší je umisťovat videa na YouTube, protože se jedná o největší videoportál a téměř 90 % videí z první stránky Googlu tvoří právě YouTube videa. Video marketing je na vzestupu a to je šance, jak využít YouTube nově také k budování značky.
Odkaz: www.youtube.com
Nejpoužívanější a nejznámější sociální médium pro ukládání videozáznamů na internet. Ty lze potom jednoduše umístit na web nebo sdílet dalším uživatelům pomocí jiných sociálních médií. Potřebujete pomoci vytvořit nový YouTube kanál nebo aktualizovat ten stávající? Kontaktujte nás. Rádi vám pomůžeme. Tvoříme také reklamní a propagační firemní videa, výukové a instruktážní pořady, videomanuály, záznamy z výstav a veletrhů. Mrkněte se na náš YouTube kanál Agionet.
Službu WhatsApp koupil Facebook v roce 2014 za 19 miliard dolarů. WhatsApp nejvíce lidé využívají pro zasílání textových zpráv a volání přes internet. Uživatelé s touto aplikací mohou telefonovat, sdílet fotografie a videa nebo nahrávat krátké audio zprávy.
V současnosti jedno z nejoblíbenějších sociálních médií vznikla v roce 2010. Záhy si získala řadu příznivců. Umožňuje nejen sdílení Stories a fotografií, ale také chatování s přáteli. Instagram vlastní společnost Facebook.
Odkaz: www.instagram.com
Instagram je velmi zajímavá služba, jejíž vzestup byl raketový. Oblíbenost mezi uživateli rostla velmi rychle, až si toho všiml samotný Facebook a Instagram odkoupil za 1 miliardu dolarů. Donedávna přitom ani nebylo možné Instagram najít na internetu pomocí prohlížeče (browseru). Jedná se totiž o službu určenou především pro mobilní telefony. Základní princip je vyfotografovat cokoli více či méně zajímavého, použít či nepoužít jeden z předpřipravených grafických filtrů a sdílet. V roce 2012 Instragram spustil i verzi přístupnou mimo chytré telefony.
Profesní sociální médium založená v roce 2002 pomáhá navazovat důležité profesní kontakty. Nejenže je zdrojem spousty užitečných informací, ale dává možnost nabídnout životopis online a otevřít si tak dveře do spousty firem.
Odkaz: www.linkedin.com
Sociální médium zaměřená na kariérní a firemní sféru. Jedná se o velmi rozšířený online „životopis“ se sociálními funkcemi. Sdílení aktuální činnosti, změna zaměstnání, pořádání akce, školení, seminářů, hledání zaměstnanců, hledání zaměstnání atd.
TikTok
Čínská mobilní aplikace slouží ke sdílení krátkých videí o délce několika vteřin. Platforma vznikla v září roku 2016. Měsíčně ji využívá více než půl miliardy uživatelů.
Odkaz: www.tiktok.com
Sociální médium pro tvorbu kolekcí fotografií a obrázků vznikla v roce 2009. Uživatelé si prohlížejí obrázky a kolekce ostatních uživatelů a mohou si je vložit i na svou nástěnku.
Odkaz: www.pinterest.com
Představte si nástěnku na vaší zdi. Dále si představte, že máte u sebe několik časopisů a novin. Pinterest vám umožňuje dávat na nástěnku všechny obrázky, které vás v nějakém tom časopisu nebo novinách zaujaly. A navíc k nim přidá informaci, kde jste na tento obrázek narazili. A teď si to představte pro internetové prostředí s další možností a to sdílet svoji nástěnku nebo několik nástěnek s dalšími lidmi. To je rychle rostoucí sociální médium Pinterest.
Přehled sociálních médií v kategoriích
Zde naleznete základní přehled nejoblíbenějších sociálních médií rozdělený podle kategorií.
Sociální život a sdílení
- TikTok
- MySpace
Kariéra a firmy
- Behance
Fotografie
- Flickr
- 500px
Filmy
- IMDB
- CSF
Video
- YouTube
- Vimeo
- Qwiki
- Stream.cz
Hudba
- Last.fm
- Spoti.fy
- Bandzone
- Soundcloud
- MySpace
- Xplaylist
Geolokační sociální sítě
- Foursquare
- Yelp
- Tripadvisor
Jak propagovat svou firmu, produkty nebo služby na sociálních médiích?
Profesionální marketing a propagace na sociálních médiích dokáže zviditelnit vaši firmu, značku i jednotlivé produkty a služby. Využívejte sociální média naplno. Pomůžeme vám vytvořit reklamu na Facebooku i jiných sociálních médiích. Propojíme webové stránky se sociálními médii pomocí funkčních odkazů, aby se uživatelé sociálních médií mohli prokliknout na váš web. Poskytujeme kompletní poradenství v oblasti sociálních médií. Kontaktujte nás.
Pro náročné klienty provádíme také pravidelné i nárazové odborné analýzy všech sociálních médií [hlavně: Facebook, Firemní profil Google (dříve Google Moje firma, Google My Business) a YouTube]. Podle výsledků analýz určíme, jak nejlépe propagovat produkty nebo služby na sociálních médiích a která sociální média by byla pro váš projekt nejvhodnější.
Přečtěte si také: