Převzetí a vývoj webové aplikace pro Systém Evidence Záměrů (SEZ) Centra informatizace a výpočetní techniky (CIV) Západočeské univerzity (ZČU) v Plzni, která slouží k celoroční evidenci veškerých objednávek/požadavků na nákup produktů, služeb, licencí atd., udržení přehledu a zjištění celkového objemu. Aplikace byla vytvořena tak, aby pomohla ZČU naplnit literu zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek.
Ukázka z aplikace – „moje záměry“:
Ukázka z aplikace – „nový záměr“:
Naprogramovali jsme evidenční systém pro následné hromadné nakupování (soutěžení zakázek/výběrová řízení) pro Západočeskou univerzitu (ZČU) v Plzni. Systém slouží k evidenci a sběru záměrů nákupu určitého produktu v následujícím časovém období (roce). Účelem aplikace je evidence založených požadavků a identifikace objemu prostředků, které bude třeba v následujícím období pro schválené požadavky alokovat.
Vycházeli jsme z původní zastaralé aplikace Systém Evidence Záměrů (SEZ), která byla vytvořena na platformě Java. Hlavními problémy původní aplikace byla částečně chybějící funkcionalita, a dále potom skutečnost, že produkt nemá již cca 4 roky žádnou podporu.
Zadávání veřejných zakázek
Zjednodušeně řečeno: Aplikace shromažďuje ze všech univerzitních oddělení požadavky na nákup, které se následně přerozdělí dle předepsaných kategorií a mohou se vysoutěžit dle zákona o zadávání veřejných zakázek.
Požadavky na vytvoření webové aplikace sběru záměrů zněly takto:
- převzít současnou funkcionalitu a rozšířit ji o nové funkce
- respektovat nový vizuální univerzitní styl
- zachovat původní napojení aplikace na centrální přihlašování
- provozovat aplikace na dedikovaném serveru
- správa rolí
- editace rolí
Dostupné funkce Systému Evidence Záměrů:
- vkládání a editace záměrů
- prohlížení záměrů
- vyhledávání záměru
- prohlížení komodit
- vkládání a editace komodit
- export a import XLS s požadavky
- změna zadavatele záměru
- editace čerpání financí
- zaslání e-mailu s poznámkou a nastaveným režimem
- editace záměru
- zrušení požadavku
Prioritní požadavky na nové funkce:
- doplnění nového uživatelského rozhraní pro správu rolí
- změna číslování záměrů
- veškeré aktivity uživatelů by měly být logovány
- vyřešit vnitřní komunikaci/notifikaci aplikace
- řazení výsledků vyhledávání podle vybraných sloupců
- nový sloupec – výše čerpané částky
- editace období sběru záměrů s časovým omezením
- zachovat data z původní aplikace
- držet se corporate designu
Sběr záměrů – Nová webová aplikace
Aplikace je vytvořena v jazyce PHP 7.3 na frameworku Nette 3.0, podporující architekturu MVP (model–view–presenter). Aplikace spolupracuje s vlastní databází SQL. Při návrhu vzhledu aplikace byl v nejvyšší možné míře respektován design původního SW řešení s ohledem na stávající vlastnosti použitého jádra. Aplikace je provozována na dedikovaném serveru. Pro testování byla k dispozici demoverze umístěna na nezávislém hostingu. Aplikace odesílá veškerou e-mailovou komunikaci na adresu, kde je možné kontrolovat výstupy. Uživatelům je v aplikaci možné přidělovat typy, role a nastavovat oprávnění (permissions). Aplikace má nově rozhraní pro zadání časového omezení pro konkrétní rok a loguje základní aktivity uživatelů. Je možné vložit záměr, upravovat ho a případně ho také zrušit. Zadavatel vidí ve spodní části sekce „Moje záměry“ veškeré své záměry. Pro vyhledávání stačí do příslušného sloupce začít psát hledaný text. Průběžně dochází k filtrování a zobrazení nalezených dat. Je možné provádět dodatečné změny odesláním zprávy zadavateli záměru. Změny čerpání financí mohou provádět uživatelé s oprávněním supervize.
Import a export souborů .xlsx
Aplikace umožňuje tři typy exportů:
- export vybraných záměrů – aktuálně zobrazené záměry, záleží na nastavení filtru výběru
- export komodit s režimy – součty komodit v jednotlivých režimech
- export prázdné šablony pro zadávání záměrů
Aplikace rozlišuje dva typy importů:
- aktualizace stávajících požadavků
- import nových požadavků
Pro import nových požadavků je možné využít prázdnou šablonu, vygenerovanou aplikací. Přístup k vytvoření šablony je prostřednictvím menu. Dochází potom k exportu do souboru .xlsx > exportu prázdné šablony pro zadávání záměrů.
Více informací o programování a možnostech využití systému i pro vás: Dynamický nákupní systém a sběr záměrů