Uvažujete-li o vlastní komunikační platformě, přečtěte si náš článek nebo nás rovnou kontaktujte a společně probereme vaše představy i požadavky.
Základní pojmy
Než se společně podíváme na možnosti vlastní komunikační platformy, pojďme si vymezit základní pojmy:
- platformy jsou zřejmě nejběžnějším druhem sociálních médií
- sociální média (social media) jsou komunikační nástroje umožňující vytvářet a předávat si textová, zvuková i obrazová sdělení v rámci virtuální komunity nebo sítě
- virtuální komunity (virtual communities) jsou skupiny lidí navzájem komunikující jiným způsobem než osobním kontaktem
- sociální sítě (social networks) jsou skupiny osob na sociálních mediích provázané různými typy vzájemných vztahů
- komunitní sítě (community networks) jsou počítačové systémy podporující většinou geograficky lokalizované a už existující komunity (na rozdíl od čistě internetových online nebo síťových komunit)
- online komunity (online communities) jsou skupiny osob komunikující prostřednictvím internetu propojené společnými zájmy
- komunitní weby (community websites) jsou nezávislé weby poskytující členům online komunity prostor pro shromažďování, komunikaci a budování vzájemných vztahů
Mezi nejpoužívanější sociální média v České republice patří Facebook, YouTube, Instagram, Pinterest, Twitter a LinkedIn, což víceméně kopíruje i celosvětové statistiky uživatelů sociálních médií.
Výraz sociální sítě bývá mnohdy omylem užíván místo termínu sociální média.
Komunitní sítě se staví hlavně z důvodu nezávislosti na komerčních ISP (ISP = internet service provider nebo IAP = internet access provider, poskytovatel internetového připojení).
Online komunity by neměly být zaměňovány s adhokracií, diskusními skupinami či fóry.
Registrovaní členové
Jednotlivci i organizace prostřednictvím internetu, na interaktivní platformě, pomocí sociálních médií a v rámci sociální sítě nebo online komunity:
- zakládají veřejný či částečně veřejný profil
- navazují kontakty
- diskutují spolu
- vyměňují si zprávy
- sdílejí informace, fotografie, videa, názory či nálady
- spoluvytvářejí a upravují obsah
- spolupracují na společných aktivitách
Sociální sítě se ale jako komunitní řešení nehodí vždy. Pokud má některá skupina uživatelů specifické potřeby, kterým sociální sítě nejsou schopny vyhovět, je pro ni vhodnější vytvoření vlastní online komunity či nezávislého komunitního webu.
Výhody námi nabízeného komunitního řešení
- snadné pořízení a samostatný provoz
- vlastní online komunita bez cenzury/kontroly/omezení
- veškerá data náleží klientovi
- práce s daty a možnosti použitých nástrojů jsou téměř neomezené
- řadu postupů lze automatizovat
- postaveno na CMS Joomla! + komponentě JomSocial (či Community Builder i některé další) měnící Joomlu na plnohodnotnou sociální síť a je:
- snadno použitelná
- s nespočtem funkcí
- stabilní a spolehlivá
- zcela responzivní (pro telefony, tablety, notebooky a stolní počítače)
- jednoduše aktualizovatelná
- možnost vytvoření na míru zadavateli
Ukázky realizací a další informace
Ukázka webu, který je přesně takto tvořený
Tím, že jsme některé části sami programovali, máme dobrý přehled o vnitřní architektuře a jsme schopni systém efektivně rozšířit. Platformu je možné implementovat do různých prostředí v současné podobě, ale také se vám může přizpůsobit na míru. V případě, že se vaše požadavky na funkčnost budou lišit, zanalyzujeme je a navrhneme nejvhodnější řešení.
Cena se odvíjí od konkrétního zadání i potřeb, kontaktujte nás a rádi pro vás připravíme nabídku.