Jak správně psát title tags pro webové stránky
Pravidla pro SEO – optimalizaci webu se neustále vyvíjí a často se mění, proto je vhodné mít svého SEO specialistu, který pečlivě sleduje aktuální trendy. SEO konzultant vám poradí nejlépe, jak postupovat ve vašem konkrétním případě.
Když vymýšlíme správné titulky stránek, je potřeba se pořádně zamyslet. Musíme brát v úvahu všechny tyto faktory: klíčová slova, konkurenci, potřebu zaujmout a vejít se ideálně do 50 znaků.
Nejdůležitější zásady pro SEO zůstávají v podstatě téměř beze změny a měli by je znát všichni, kdo tvoří webové stránky nebo e-shop. Každá stránka obsahuje title tag. V tomto článku se dozvíte, jak správně psát titulky pro web.
Objednejte si od nás: Individuální SEO služby nebo třeba Školení – obsahové SEO.
Co je titulek stránky
Je to v podstatě název stránky. Každá stránka obsahuje v hlavičce HTML kódu tag <title>. Vkládá se do párového tagu <head>. Titulek patří mezi nejdůležitější SEO onepage prvky stránky.
Co není titulek stránky
Title tags bývají často zaměňovány za headings (nadpisy). Protože se nadpis H1 zobrazují obvykle úplně nahoře stránky, mohl by si někdo myslet, že titulek je její hlavní nadpis. Nadpisy se ale ve výsledcích vyhledávání neukazují. Přesto obojí má pro SEO velký význam. Dbejte na to, aby na sebe titulek i nadpis navazovaly a aby se týkaly skutečného obsahu stránky. Google totiž kontroluje a hodnotí tagy <title> i <h>.
Jak vymyslet správný titulek stránky
Než vymyslíme ten správný title tag, je potřeba se zamyslet a brát v úvahu:
- klíčová slova
- konkurenci
- chceme zaujmout
- délka ideálně do 50 znaků
Klíčová slova v titulku stránky
Potřebujeme zacílit přesně na to, co lidé vyžadují a často vyhledávají na internetu. Použijeme k tomu analýzu klíčových slov. Záleží na tom, jestli se jedná například o obecný článek o vašich službách a produktech nebo vytváříte stránku ke konkrétnímu produktu či službě. Podle toho zvolíme buď základní analýzu klíčových slov, kompletní analýzu klíčových slov, nebo vytvoříme speciální analýzu klíčových slov přímo pro tuto konkrétní stránku. Přečtěte si podrobnosti v článku: Jak na správnou analýzu klíčových slov.
Průzkum titulků stránek konkurence
Podíváme se, co nám napoví Google a konkurence, která se zobrazuje na prvních příčkách ve vyhledávači. Zkusíme, co nám Google najde, když zadáme vyhledat konkrétní klíčový výraz. Odkazů s označením „Sponzorováno“ (PPC) si nevšímáme, protože jejich pozice je placená. Nikdy nekopírujte přesně doslova titulky stránek ani texty konkurenčních webů. Duplicitu Google přísně penalizuje. Potom byste se na přední příčky ve vyhledávači těžko dostávali.
Titulek stránky musí zaujmout
Vžijte se na chvilku do potřeb a přání lidí, které chcete titulkem stránky zaujmout. Usilujte o to, aby přesvědčil zájemce rozkliknout právě váš odkaz a ne odkaz konkurence. Snažte se do title tag zakomponovat klíčová slova tak, aby zněl lákavě a přiměl návštěvníky chtít vědět víc. Zkrátka cílem je, aby na něj klikli.
Délka titulku stránky
V roce 2020 platí, že nejdůležitější je vejít se bezpodmínečně do 600 pixelů (cca 80 znaků). Aby se nestalo, že zůstane oříznutý, pro jistotu se snažíme psát kratší název. Když napíšeme title tag do 50 znaků, máme jistotu, že se zobrazí celý ve vyhledávači. Příliš dlouhé titulky stránek může Google automaticky zkrátit a nebo dokonce přepsat. Automatické změny title tags od robotů by mohly negativně ovlivnit SEO.
Také by vás mohlo zajímat: