Příprava obsahu webu může někdy být pěkně zapeklitým úkolem, a proto si přečtěte, jak si práci co nejvíce usnadnit. Už od začátku je potřeba uvažovat z několika úhlů:
- návštěvník musí rychle zjistit, zda na vašich stránkách najde informaci, kterou hledá
- textu musí být schopen klient porozumět – zohledňujeme cílovou skupinu
- úprava textu by měla působit organizovaně a přehledně
- obsah by měl korespondovat s grafikou stránek
Jak se lidé na stránkách chovají?
- dlouhé a nestrukturované texty nikoho moc nezajímají, a proto je přeskočí
- je-li web prázdný, je vysoká pravděpodobnost, že už se na něj nevrátí, protože nepůsobí věrohodně
- lidé se neradi proklikávají ke kýžené informaci
Jaké by texty na webu měly být?
- co nejvíce přehledné a strukturované
- každý článek stručný a k věci, ale ve výsledku celá stránka dostatečně naplněná
- obsahující nejdůležitější informace
- napsané tak, aby jim porozuměl i laik v oboru
Jak tedy takový vychytaný text napsat?
- přemýšlejte jako návštěvník vašich stránek
- zkuste psát i jako laik ve vašem oboru, nepoužívejte příliš mnoho odborných výrazů, které nejsou všeobecně známé
- tvořte a organizujte v textu informační celky
- stanovte si jednotný styl pro úpravu všech textů na vašich www stránkách (např. nadpisy stejné významnosti dělejte jednotným stylem; používejte jeden styl odrážek; nekombinujte příliš mnoho barev, fontů a velikostí písma atd.)
- pište ho pro lidi, nesnažte se za každou cenu uspokojit vyhledávací roboty
Při vytváření obsahu vašeho webu se také můžete inspirovat Tipy pro naplnění webu.
Jak psát text s ohledem na SEO
Správně napsaný text obsahující relevantní klíčová slova vyhledávač ocení. Web ohodnotí kladnými body a na základě nich může posunout vaši pozici v organickém vyhledávání směrem vzhůru.
Jak vytvářet efektivní texty si můžete přečíst také v našem článku o klíčových slovech.
Pokud připravujete obsah webu, může být pro vás důležitý další článek: Správné velikosti obrázků na web.