Nyní hodnotí Google weby především podle mobilní verze – responzivity a E-A-T – odbornosti, autority a důvěryhodnosti. Správný konzultant na SEO by měl určitě brát v potaz především všechny tyto faktory. Zmínit by se měl také o UX pro mobil a bezpečnosti webu. To znamená, že Google posuzuje i to, jak kvalitní zážitek a obsah na mobilním webu nabídnete. S čím dál častějším využíváním internetu v mobilech souvisí i bezpečnost. Ta je hodnocena především pro weby, které jsou propojené se sociálními médii, komunikují s bankami apod.
Dalším tématem při rozhovoru se zkušeným SEO konzultantem by mělo být technické SEO s důrazem na JavaScriptové knihovny a frameworky. S novými technickými možnostmi řešení webů bude nutné více řešit opět i technické SEO. JS frameworky potřebujeme konzultovat kvůli rychlosti načítání webové stránky hlavně v mobilních zařízeních. Funkčnost pro vyhledávače zajišťují server side rendering a dynamic rendering. Renderování je tvorba reálného obrazu na základě počítačového modelu, nejčastěji 3D. Za samozřejmost se považuje správný výběr klíčových slov – keywords i nastavení metadat – strukturovaná data, popisující další data a informace či zdroj, ke kterému jsou vázána.
Podle čeho poznám / jak najdu toho správného SEO specialistu
- Chová se profesionálně, ovládá odborné termíny
- Umí mluvit srozumitelně a snaží se naladit na konkrétní potřeby klienta
- Má prokazatelné výsledky – ukáže, na kterých webech pracoval, sdělí reference
- Vypracuje odbornou SEO analýzu
- Navrhne vhodná řešení, plány a konkrétní úpravy
Zeptejte se několika favoritů a potom zvolte toho nejlepšího.
Jestli chcete najít opravdu toho nejlepšího kandidáta na pozici SEO konzultanta, oslovte několik favoritů a ptejte se
- Jaké SEO techniky používá?
- Co konkrétně chce s vaším webem dělat?
- Jak zareaguje na žádost o reference a jeho konkrétní zkušenosti?
Nemusí za každých okolností pět na sebe samou chválu. Pokud mluví otevřeně třeba i o chybách, ze kterých se poučil, může být tím pravým. Chybami se přece člověk učí. Potřebujete především nějakého zkušeného odborníka na SEO.
Můžete se ho ptát dál, jde přece o návštěvnost webu a ta stojí za důkladnou péči. Konzultanti jsou zvyklí na spoustu otázek
- Co teď nejvíce ovlivňuje pozice ve vyhledávači?
- Podle čeho nyní Google weby hodnotí?
- Jaká doporučuje klíčová slova?
- Co si myslí o obsahu vašeho webu?
- Nabízí školení v oblasti SEO – optimalizace webu?
Na co si dát při výběru SEO konzultanta pozor
Pokud vám naslibuje hory, doly a garantuje, že se web vyhoupne zázračnou rychlostí na přední příčky ve vyhledávačích, měli byste být ve střehu. Boj o přední příčky na Googlu je běh o závod. Vyžaduje neustálé ladění a vylepšování z hlediska nejnovějších trendů i moderních technologií. Mezi vítězi se objevují většinou jen ti, kteří mají dobře vyladěné SEO po všech směrech a neustále se předbíhají.
Stále váháte, jakého SEO konzultanta potřebujete?
Specializujeme se na kvalitní a důkladné SEO. S našimi klienty spolupracujeme dlouhodobě na tom, aby jejich weby měli správně nastavené SEO. Bez obav se nás na cokoli můžete zeptat.
Můžete si přečíst další články: