Chcete ušetřit při tvorbě (webového) produktu? Seznamte se nejdříve s faktory, které mají vliv na zvyšování ceny a náročnosti jeho vývoje. Lépe si rozmyslíte, jakou finální podobu by vaše například www stránky měly mít. Připravili jsme manuál, jenž vám pomůže šetřit finance a zároveň vytvořit internetovou prezentaci co nejefektněji.
Ušetřit, nebo být originální?
- Originální design je dražší než zakoupení už hotové šablony
- Náročná vstupní stránka s mnoha moduly je na přípravu obtížnější (ale efektnější) než jednoduchý článek
- Manuální naplňování četných produktů a článků zabere více práce než import z už připraveného souboru či databáze
- Ladění detailů pro user-friendly (uživatelsky přívětivý) výsledek přináší návštěvníkům pohodu, příjemné ovládání, zrychlení, ale programátorům to často zabírá hodiny práce
Co může (nejen) webový projekt prodražit a co zlevnit?
Obecně lze říci, že programování na míru je výrazně dražší než výběr vhodné komponenty a její nastavení. Zadavatel se však musí přizpůsobit řešení/funkci existující komponenty. Je též možné použít danou komponentu a přeprogramovat/doprogramovat ji, ale u této varianty můžeme narazit na problémy související s neznalostí jejího jádra. Kromě času pro vlastní programování se tak musí připočítat i dostatek času na studium řešení komponenty a následné testování i ladění.
Větší (webové) projekty prodraží také zvýšená komunikace s více pracovníky zadavatele a změny, upřesnění nebo doplnění zadání v průběhu vývoje, ale i prostoje či nesoučinnost zadavatele při dodávání podkladů, schvalování.
Výsledek dále prodražuje
- Změny nebo doplňování zadání v průběhu prací, ale i upřesňování provedení, kdy je požadováno nestandardní řešení či větší komfort
- Návrh ideálního prostředí a jeho dolaďování + několikanásobné konzultace i schvalování, lpění na detailech
- Programování speciálních funkcí zlepšujících a zrychlujících orientaci i práci návštěvníka (využití JavaScript knihoven)
- Speciální požadavky (importování a synchronizace produktů, speciální filtry, …)
- Další funkční komponenty (fotogalerie, komunikační fórum, návštěvní kniha, předobjednávkový systém, …)
- SEO – optimalizace pro vyhledávače (pro získání co nejlepší pozice ve vyhledávačích)
- Investice do propagace/reklamy = SEO off-page
- Celkové ulehčení orientace návštěvníka a usnadnění jeho činností (našeptávání, inteligentní propojování na sekce z okruhu možných zájmů, předpřipravování obsahu z jiných zdrojů, …)
- Programování + testování napojení na existující systémy třetích stran (v tomto případě není nikdy dopředu jasné, na jaké problémy se narazí)
- Programování a odladění systémů pro synchronizaci obsahu s interními systémy
- Programování a odladění migračních scriptů
- Nákup některých komponent (minimální položky)
- Nesoučinnost a protahování vývoje
My vám rádi vyjdeme vstříc a budeme vaši (web)prezentaci vylepšovat i ladit detaily, aby sloužila co nejlépe, ale musíme vás dopředu informovat, že se to podepíše na ceně vývoje a původní rozpočet může být překročen až násobně.
Nabízíme také možnost agilního řízení (nejen) webového projektu. „Načrtne“ se základní kostra například webstránek, přičemž v průběhu prací se zadavatel aktivně zapojuje do vývoje, ovlivňuje jeho směrování a doplňuje, mění i upřesňuje zadání. (Web)projekt je dražší (zapisují se hodiny a fakturuje se měsíčně), ale výsledek přesně odpovídá potřebám zadavatele. Více o agilním přístupu
Běžné oblasti k nacenění
- Grafický design + CSS a responzivita, uživatelsky funkční prvky (uživatelský komfort), administrátorské automatizace = ulehčení práce správcům obsahu
+ patrně i vytváření nových ikonek a infografiky
+ návrhy kvalitního uživatelského rozhraní se všemi funkčními prvky a jeho ladění - Ladění funkčnosti pro mobilní zařízení (nutné četné testování a odlaďování)
- Funkčnost z pohledu použitých komponent (jejich výběr, instalace, nastavení, propojení, doprogramování, …)
- Programování funkčností při absenci vhodné komponenty
- Naplnění obsahu + migrace/import a „parsování“ (syntaktická analýza) existujících dat
- Příprava některých informačních modulů pro prezentaci novinek, důležitých nabídek, …
- Napojení na sociální média
- SEO on-page práce systémové + ruční vylaďování určitých stránek
- Analytická část a vymýšlení praktických řešení
- Řízení (webového) projektu, konzultace, komunikace, schůzky, cestovné, …
- Finální testování a korektury
Odpovězte si na otázky pro lepší uvědomění si zadání internetové prezentace/webu
- Proč chcete například nové webové stránky?
- Co si od toho slibujete? (větší přehlednost, dobré zobrazení na mobilech, rozšíření funkcí, rychlost, …)
- Jaký je váš cílový klient?
- Jaké jsou vaše požadavky na řešení? (redakční systém, webhosting, …)
- Máte už jiné grafické materiály, kterým by se nový web měl přiblížit?
- Potřebujete registraci uživatelů a následně tedy sekci, jež je vidět jen po přihlášení?
- Chcete být dobře vyhledatelní na určitá klíčová slova? (Chcete kompletně řešit SEO včetně propagace?)
Článek s podobnou tematikou: Komfortní a ideální způsob vývoje s dopadem na cenu
Nabízíme komplexní služby v oblasti internetové prezentace, a tak vám v tomto oboru zajistíme cokoli. Uveďte své požadavky do formuláře nebo e-mailu. Nemusíte být skromní. Záleží jen na tom, kolik chcete do (webového) projektu investovat.