Co klient od (webového) projektu očekává? Na co je dobré se zaměřit?
Agilní přístupy vyžadují důkladné krátkodobé plánování i správné rozvržení činnosti jednotlivých pracovníků a také aktivní zapojení zadavatele (či osoby jím pověřené) do vývoje díla. I když se vytyčí finální cíl projektu, přesto se výsledná podoba vývojového procesu od něj může odklonit, protože zákazník v průběhu zjistí, že je pro něho důležitá jiná oblast než ta, kterou pocítil jako významnou na počátku. Agilní vývoj se provádí iterativní formou (opakováním), takzvanými Sprinty (časově omezená období), přičemž na začátku každé této etapy (zpravidla 1–4týdenní) se domluví, co se bude dělat, a na konci se práce kontroluje a konzultuje. Mezi nejpoužívanější agilní metodiky (agile methodologies) řízení projektů patří procesní nástroj/rámec Scrum (zkratka ze scrummage čili skrumáž, mlýn), který ilustruje i následující obrázek.
zdroj: www.scrum.org/learning-series/what-is-scrum
Podstatou agilního přístupu je spojení lidí, kteří vymezují projektové vize, a vývojářů ovládajících svůj obor i schopných tohoto způsobu realizace projektu. Postupem u programátorů dochází k vžití se do potřeb a očekávání klienta. Důležité je také zjistit, kolik finančních prostředků může do vývoje díla investovat. Když si nejprve prozkoumáme aktuální trh, zjistíme, jaké jsou naše možnosti. Těch se potom snažíme maximálně využít.
Zákazníka, který je rozhodnutý, že od nás chce například web, většinou nezajímá pozadí vývojového procesu díla. Jde mu především o hotový výsledek naší práce a to, kolik za vývoj projektu zaplatí. Obvykle ani netuší, jaké množství úkonů se musí provést, aby jednotlivé kroky na sebe navazovaly. To je třeba s ním probrat a zjednodušeně vysvětlit, jak budeme společně celým projektem procházet.
Dále by vás mohly zajímat i články: