Chatovací robot je chytrá aplikace, která dokáže většinu komunikace s uživateli obstarat za vás. Možná vám to může znít trochu jako sci-fi, ale jejich používání je čím dál častější. Určitě si vzpomenete, že jste se s ním už někdy setkali. Například Facebook Messenger nebo třeba MALL. CZ už svého chatbota mají.
Výhody využití chatbota
- automatizované procesy – šetří čas a peníze
- nízké náklady – platíte jen za instalaci nebo dodatečné funkce
- reaguje rychle a nonstop – odpoví klientům okamžitě a kdykoli
- komfort pro zákazníky – služba navíc, kterou ocení
Co všechno chatbot zvládne
Chatboti se dají naprogramovat tak, aby na stále se opakující otázky odpovídali automaticky sami. Vyberete nejčastější otázky, které od klientů dostáváte, a připravíte na ně odpovědi. Chatbot potom bude odpovídat podle naprogramovaného scénáře.
Chatbot v e-shopu dokáže částečně nahradit prodavače nebo poradce, který klienta nasměruje tam, kam potřebujete, a odpoví mu na běžné základní otázky. Zvládne vyřizovat i reklamace. V zákaznické podpoře může chatbot reagovat na dokola se opakující dotazy, které od uživatelů dostáváte. Ušetří to čas i práci pracovníkům, kteří se mohou věnovat komplikovanějším otázkám.
Také personalistům dokáže chatbot významně ulehčit práci. Úvodní komunikaci nebo i požadavek na vyplnění formuláře s uchazeči o práci zvládne sám.
V bankovnictví a pojišťovnictví najdou chatboti také své uplatnění. Poradí s nastavením kreditních karet, výběrem pojištění, hypotéky, vhodné investice nebo aktivací internetového bankovnictví.
Vzrůstající trend textové komunikace staví chatboty do popředí. Stále více lidí upřednostňuje textové zprávy před osobním nebo telefonickým kontaktem.
Chatbot bohužel není dokonalý a nezná odpovědi na všechno. Zkrátka není to děd vševěd, ale přesto díky němu můžete ušetřit čas i peníze.
Co je potřeba, aby chatbot na webu fungoval
Specializovaný framework umožní odesílání a přijímání zpráv mezi uživatelem a chatbotem. Obvykle bude ještě potřeba komponenta, která dokáže odhadnout, jak má na požadavky klienta zareagovat. Vše je založeno na technologii porozumění jazyku. Porozumění v češtině je sice dostupné, ale zatím není na takové úrovni, jako je tomu u angličtiny. Situaci komplikuje diakritika. Chatbota je totiž potřeba naučit rozumět řeči s diakritikou i bez ní. Z věty, kterou uživatel napíše do chatu, musí robot poznat, co potřebuje. Z backendu si potom vytáhne odpověď a tu předá klientovi. Funguje tedy spíše jen jako prostředník pro automatickou komunikaci. Úroveň chatbota závisí na tom, kolik času jeho tréninku věnujeme, protože žádný učený z nebe nespadl.
Uvažujete o pořízení chatbota pro váš web nebo se jen chcete na něco zeptat? Kontaktujte nás.
Mohlo by vás ještě zajímat: